beautifulsoul

Kapitel 10!

Detta har hänt: 

- Time for breakfast?

- Sounds great, svarade jag.


Vi alla lämnade butiken tillsammans. När vi lämnat köpcentret tog Harry tag i min hand och vi gick bredvid varann längst gatorna.






Vi kom in på ett mindre kafé liknande ställe och vi satte oss runt ett bord med soffor på varje sida. Harry hoppade in längst in på ena sidan och Louis satte sig bredvid honom, så jag bestämde mig för att sätta mig mittemot honom, längst in på samma sida. Liam satte sig bredvid mig och Niall satte sig bredvid honom, och Zayn bredvid Louis.

-          Have you been here before? Frågade Liam och tittade på mig.

-          No, never.

-          We really like it, It’s cozy, fyllde Zayn i.

-          Yeah, it really is, svarade jag.


Vi åt vår frukost under småprat och en stund senare fick vi fram notan till bordet. Jag böjde mig ner under bordet och tog upp mig plånbok från väskan. Jag lyfte sedan på huvudet igen, men glömde böja undan från bordet. En hög duns hördes och alla fem kollade på mig. jag kände det hettade till om kinderna.


-          Are you okay? Frågade Harry och kollade på mig med skrattet i halsen.

Jag nickade och kunde inte hålla mig för skratt när jag mötte hans blick och vi alla skrattade åt mig. jag öppnade plånboken för att ta fram några pund.


-          It’s okay, I’ve got it.

Jag kollade upp och mötte återigen Harrys blick. Utan att släppa den la han ner sitt kort på den lilla brickan och log mot mig.


-          You don’t have to.

-          Take it as a thank you for coming earlier, sa han och log mer.

-          Thank you Harry.

-          No problem babe.


Det kittlade till I min mage, kallade han mig precis babe? Jag bet mig i läppen och sneglade upp på honom. Även Louis gav honom en blick och han höjde sedan på ena ögonbrynet.  Jag tog en snabb titt på min armklocka.


-          I really gotta go, sa jag. I’ve got practice like…

Jag kollade på klockan.

-          Right now, fortsatte jag.

De alla nickade förstående och Niall och Liam hoppade ut så jag kunde komma ut.

-          Thank you again, for… breakfast.


Jag höjde handen och vinkade och skyndade mig iväg ut på gatorna. Jag småsprang och en kvart senare såg jag taket på ishallen. Jag spurtade sista vägen och tittade på klockan igen, Mike skulle inte vara glad.


Jag kom i hallen och öppnade väskan Mike hade ställt på en av träbänkarna.

-          You are late, hörde jag Mikes röst säga bredvid mig.

-          I know, I´m sorry, sa jag snabbt samtidigt som jag satte på mig skridskorna.

-          Get out on the ice, you have to work harder now, you have to catch up on the twenty minutes you missed.

-          I will, promise.


Jag reste mig upp och hörde min mobil ringa. Jag sneglade ner på displayen och kollade sedan upp på Mike som gav mig en blick.


-          I know, we got a rule, just give me one minute, please?

Han fortsatte stirra på mig.

-          You’ve got thirty seconds.


Jag mimade ett thank you och vände mig om och svarade i telefonen.

-          Hello?

-          Hi Kylie, is Harry, you forgot your bag at the restaurant…

Jag kollade mot bänken och insåg att jag inte haft den med mig när jag kom.


-          Oh, I was in a hurry.

-          I know, it’s cool…

Jag vände mig om och kollade på Mike igen, han pekade på armvristen och jag vände mig igen.


-          I can come by late and drop it off if you want to? Fortsatte han I anda änden.

-          Yes, that would be great, you’re to nice, but I really gotta go, Mike is gonna kill me.

-          I understand, have fun and Ill see you later.

-          Thank you Harry.


Jag la på och vände mig om igen.

-          Harry? Frågade Mike och kollade misstänksamt på mig.

Jag bet mig i läppen.


-          Didn’t we have a lot to catch up on? Sa jag och pekade mot isen för att komma undan hans fråga.

-          I guess we did, sa han och log.

Jag gick ut på isen, Mike gav mig instruktioner om vad som skulle göras.


 Två timmar senare åkte jag flåsandes av isen. Mike gav mig en vattenflaska och jag satte mig ner på bänken. Det kändes som att benen snart skulle vikas under mig och de skakade rejält av mjölksyra.


-          Tired?

Jag nickade och tog en klunk till att vattnet.

-          If you skate like this in a few weeks you really have a shot to qualify to this year’s Olympics.  

Jag kollade på honom och log stort.


-          Really?

-          Without doubt.

Jag började hoppa och satte händerna på kinderna.


Jag bytte sedan om till mina vanliga skor och vi åkte hem. Jag tog direkt fram damsugaren och började städa lägenheten noggrant. Efter jag dammsugit våt torkade jag golvet. När jag kommit ut till köket kom även Mike in. Han kollade på moppen och sedan granskade han mig nerifrån och upp.


-          Are you cleaning?

-          No, I´, just giving my invisible cow a bath, svarade jag och kollade mot honom.

-          Oh… is Harry coming over? Sa han med en tillgjord röst.

-          Maybe, and don’t even think about embarrassing me. And if you do, I swear to god I will never ever talk to you again.

-          I won’t I promise.


Klockan tickade på och jag satt nervöst och väntade I soffan. Tillslut plingade det på dörren och jag studsade ur soffan. Jag fixade snabbt till håret och öppnade dörren och mötte Harrys gröna ögon.


-          Hi, sa jag glatt och tog emot väskan som Harry hade i handen.

-          Thank you, sa jag ännu en gång.

Harry log och nickade till mig. Det vart tyst och jag kände mitt hjärta slå snabbt.


-          Do you want to come inside? Frågade jag honom blygt.

Han log och nickade. Jag öppnade dörren helt och släppte in honom. Vi gick under tystnad mot mitt rum och på vägen gick Mike förbi.


-          Hello, sa han och hälsade på Harry.

-          Barry.. right? Fortsatte han sedan.

Jag kollade irriterat på Mike som hånlog mot mig.


-          Uhm, Harry, rättade Harry honom.

-          Oh yeah right, Harry, I’m sorry.

Jag pekade mot mitt rum och vi började gå igen.

-          Have fun, but don’t have too much fun…

-          Mike, Shut up, sa jag irriterat och smällde igen dörren bakom mig och Harry.

Jag tog ett djupt andetag och kollade på harry som mest såg ganska road ut.


-          I´m so sorry for that, sa jag.

Han skakade på huvudet.

-          Well, I also have a sister… so, yeah.

-          So you are just like that?

Han ryckte på axlarna.


-          Properly worse, If you ask Gemma.

Jag log Harry började kolla sig runt om I mitt rum.

-          I like it, nice view.


Jag kollade ut genom fönstret och såg utsikten över området, det var mörkt utanför och lysena i de andra fönsterna var tända.  Jag stampade lite nervöst med foten och visste inte riktigt vad jag skulle säga till honom.


-          Oh, is this you? Sa han glatt och tog upp en foto ram från mitt skrivbord.

-          Ehm, no, that’s Lucy.

Han kollade upp och mötte min blick.


-          Oh I’m so sorry I had no idea.

-          It’s okay.

-          You were really alike eachother, did you hang out a lot?

Jag nickade.


-          Yeah, it was us against the world.

Jag satte mig ner I fönstret och kollade ut över staden. Harry satte sig mittemot mig.

-          It´s a beautiful night tonight, sa jag och mötte hans gröna ögon.

-          Yeah… beautiful, sa han och log mot mig.


Vi båda lutade oss fram samtidigt och innan jag visste ordet av det nuddade hans läppar mina…



uhhh.

10 kommentarre för nästa! :)

puss!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Bella
skriven :

Awesome :D

2 Mariia
skriven :

SÅ SJUKT BRA!!!! :D

3 Tess
skriven :

skiiiit bra :)

4 Julia Ekedahl
skriven :

Haha Barry right? Så himla bra! <3

5 Anonym
skriven :

Jättebra!!!!

6 Natta
skriven :

Sjukt bra älskar den hära meningen No, I´, just giving my invisible cow a bath :D

Super duper bra!! :D kraam

7 Emma
skriven :

Skit bra kapitel Lisa! :D

Håller med Natta meningen med; No, I'm just giving my invisible cow a bath, fick mig att skratta!! :D

8 Jenny
skriven :

riktigt bra !!

9 Anonym
skriven :

skitbra! :D

10 Ida
skriven :

Meeeeeeeer!!!!!

11 Anonym
skriven :

så bra!

12 Jennifer
skriven :

HAHAHHAHA HAHAHA BARRY HAHHAHAHAH DON'T HAVE TOO MUCH FUN HAHAHHA MIKE <3



Assssåå Harrryyy <3 dör, så jävla söt. Jag är inte lite avundsjuk på Kylie!

13 Texas
skriven :

Du har mer än tio kommentarer! Blev as glad när jag såg att kapitlet var uppe! Suuuuuuuupeeeeeeer! ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤