beautifulsoul

Kapitel 8!

Detta har hänt: 
Harry satt tyst, han såg nästan lite chockad ut, som att han hade förväntat sig att det inte var något så stort som hade hänt. Han la en arm om mig och lutade sin kind mot mitt huvud. Jag la mitt huvud mot hans bröst och han smekte mig långstam upp och ner på ryggen.


- Thank you for telling me this, sa han viskandes.

- Thank you for listening.

Jag mötte hans blick och för första gången på dagen, log jag…


Efter lektionen åkte jag med Harry och skjutsade hem Alice. Han stannade utanför huset och kollade bak på henne i baksätet. Hon satt med slutna ögon och andades tungt. Harry log och öppnade dörren, hoppade ut och öppnade dörren på Alices sida. Han tog hennes rosa väska på ena armen och lyfte upp Alice på den andra och bar in henne i huset. Han kom tillbaka en kort stund senare och hoppade in i bilen igen.


-          She is so cute, sa jag och log mot honom.

Han nickade instämmande och våra blickar möttes.

-          So, where should I take you? Frågade han mig efter en tystnad.

Jag berättade adressen och han körde mig till Melodys hus. Han saktade in och stannade tillslut helt och våra blickar möttes ännu en gång.


-          Thanks Harry, sa jag och log mot honom.

-          No problem, I’ll call you.

Jag nickade och gick blygt ur bilen och vinkade när han åkte iväg. jag bet mig i läppen och log över det Harry nyss sagt. Jag gick med glada steg mot dörren och gick in utan att knacka. Melody attackerade mig direkt när jag stängt dörren bakom mig.


-          Who is the mysterious dude with the big black car? Do you have a new hottie in your life? Why haven’t you told me anything?

-          Melody! Breathe?

Hon kollade mot mig och skrattade.


-          Seriously, tell me! Sa hon med mer lugn i rösten.

-          It’s nothing, he just drove me here.

-          You were in a big black car with a hottie and he just drove you here?

-          How do you even know that he is hot? You made that up, sa jag och skrattade.

Hon kollade på mig med en jag vet att det var mer än så Kylie, du vet att jag vet blick. Hon lyfte lite på ena ögonbrynet i väntan om att jag skulle fortsätta.


-          Okay, he is hot.

-          And..? sa hon och gjorde en gest med handen för att få mig att fortsätta.

-          The mysterious guy in the big black car is Harry Styles.

Hennes mun öppnades långsamt och hon stirrade länge på mig. hennes ansiktsuttryck fick mig att skratta.

-          And you’re telling me this now? sa hon med uppjagad röst.


Jag ryckte på axlarna.

-          You need a drink, have you decided what to wear tonight? Frågade jag snabbt för att byta samtalsämne.

Hon nickade ivrigt.


-          I’ve got the perfect outfit for us both.

Vi gick upp för trappen och gick in I Melodys rum. Jag slängde mig på sängen och slöt ögonen.

-          How was your day? Frågade hon och satte sig bredvid mig.

Jag ryckte på axlarna igen.


-          Better than usual, but I still have that feeling that I have every year.

-          What feeling?

-          That I need a drink.

Jag log mot henne och hon gav mig en kram.


När Melody gick till garderoben för att ta fram kläderna tog jag upp mobilen för att skicka ett sms till Mike.

”I’m not comming home tonight, but don’t worry, I´m fine, I just gotta get my thoughts on something else, love you”

Snabbt efter det skickades iväg fick jag svar.

just be careful, love you too”


SENARE PÅ KVÄLLEN:

Gåshuden på mina ben blev värre och värre när vi gick ur taxin. Vi stod utanför det stora vita huset och jag ångrade att jag inte tog ett par snygga byxor istället för klänningen som Melody hade valt åt mig. Vi kom fram till grinden där vakterna stod och kollade igenom inbjudningskorten. Den höga musiken inifrån huset dunkade i marken utanför. Vi var hemma hos en av de unga producenterna för teveprogramet.


När vi väll kommit in blev vi glatt mottagna med en drink, det var fullt med folk i huset och det första jag kunde tänka på var om James skulle vara här.


-          Stop thinking about him, hörde jag Melody säga till mig.

Jag kollade på henne och hon gav mig den där blicken igen. Jag nickade mot henne och tog några snabba klunkar ur glaset. Ibland kunde jag inte förstå hur hon förstod allt.

Kvällen gick fort och huset blev alltmer trångt av människor som bara blev fler, jag hade tappat bort Melody för ett tag sen och jag hade även gett upp att försöka hitta henne.


-          KYLIE!

Jag vände mig om och fick syn på Melody som tog stöd mot en väl igenkänd blond kille.

-          The mysterious guy with the big black car is here! Utbrast hon och skrattade högt samtligt som hon vinglade till.


-          He is probably looking for you, fortsatte hon och lyfte på ena ögonbrynet.

-          This one, sa hon och pekade på Niall, he has a red one, not a black.

 Hon fortsatte skratta och jag mötte Nialls blick. Jag mimade ett ” I’m sorry” och han skakade på huvudet och log mot mig.


Jag skakade på huvudet när Melody vände sig om och vinglade iväg. Jag hatade när hon blev såhär. När hon tappade kontrollen.


Jag kom och tänka på Lucy igen. Jag tog ett djupt andetag, gick och tog en filt och gick ut till husets baksida, jag hittade en stege som gick längt huset. Jag klättrade upp och satte mig på taket med filten omringad runt mig själv. Jag tittade upp mot den stjärnklara himlen och kände hur ögonen fylldes med tårar.


-          I miss you, sa jag lågt.

Jag drog upp knäna mot magen och lutade huvudet mot dom.

-          Are you alright?

Jag skakade på huvudet och hörde hur Harry kom upp och satte sig bredvid mig. Han la sin ena arm runt mig men jag satt kvar i samma ställning som förut.  Efter en stund kollade jag upp och mötte hans blick. Han torkade en tår med tummen och tog tag i min hand.


-          Should we go inside? I don’t want you to get sick.

Jag nickade och ställde mig upp utan att Harry släppte min hand. Vi gick mot stegen men innan jag skulle gå ner stannade jag till och kollade på honom. Jag svalde hårt och han drog mig närmare och hans huvud närmade sig mitt. Jag kände mitt eget hjärta slå fort när Harrys läppar kom närmare och närmare. Precis innan de nuddades avbröts vi av en röst nere från marken…


-          Kylie!?


kanske inte värkdens bästa, menmen!
det vart ganska kort också, men jag hoppas ni gillar det iaf! :)

jag har en fråga till er!
jag frågade samma i början av min förra novell, men nu har jag fått nya och tillochmed fler läsare, (vilket är askuul! :D ) så jag tänker fråga den igen!

Vem är din favorit i bandet?
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Jätte bra mer :D

Louis, fast älskar alla! :D

2 Tess
skriven :

SUPPPPPPPPER BRAA MERA :D

3 Anonym
skriven :

Skitbra! :)

Jag gillar alla lika mycket :D

4 Julia Ekedahl
skriven :

Aagh! Tusan också! Om jag måste välja säger jag Harry! Men äskar alla på olika sätt <3

5 sofia
skriven :

Skitgrym novell!!

Jag älskar alla lika mycket! på olika sätt! men nu på senaste har jag fastnat för Zayn!! :) <3

6 Amanda
skriven :

Älskar din novell!

Jag älskar alla lika mycket faktiskt, kan seriöst inte välja... Det går helt enkelt inte.

7 Natta
skriven :

Zayn och Niall ^^ men alla är lika bra och jag ÄLSKAR dina novelle!! kram xx

8 Anonym
skriven :

Suuupeeeer!

Niall och Harry! Men jag älskar alla lika mycket ändå! :D

9 Johanna
skriven :

Även fast du inte uppdaterar så ofta (vilket jag tycker är as bra) så gillar jag din novell sjukt mycket!! :) och det här var en lång och nice del :)

10 Emma
skriven :

Superbra kapitel Lisa!!! Kan se allt framför mig ^^

OM man måste välja (vilket är väldigt svårt) så blir det som alltid Niall :)

11 Jennifer
skriven :

SÅÅÅ NÄRA! Hjärtat bankade i 509 miljoner! Som i hunger games!

Asså Harry är ju för söt. Och Niall är ju för snäll. Min lilla Harry!