beautifulsoul

Kapitel 13!

Detta har hänt:
Längre bort såg jag en stor komma närmare. Jag kollade bort och hoppades att den skulle köra förbi, men bilen stannade upp precis bredvid stenen och rutan vevades ner…

-        Kylie!? What are you doing out here?

Jag mötte Nialls blå ögon och ryckte på axlarna.

-        What are you doing out here? Frågade jag honom tillbaka.

-        Just... driving around, I needed to clear my head. Come on in, it’s pouring outside.

 

Jag nickade på huvudet, öppnade dörren och hoppade in I bilen. Jag drog en hand genom mitt blöta hår, kollade mig själv i spegeln och log åt min spegelbild. Niall sänkte radion och granskade mig tills jag vände mg mot honom.

 

-        It feels like someone of you is always picking me up in a car.

Han log och nickade lite på huvudet.

 

-        We just happen to be on the same place at the same time I guess, svarade han.

Jag nickade och kollade ut genom fönstret. Regnet slog mot rutan och det var mörkt ute.

-        Are you hungry?

Jag kollade på NIall och skakade på huvudet.

 

-        No, not really… are you?

-        I’m always hungry, svarade han och jag skrattade. How about an ice cream? Fortsatte han.

-        That sounds great.

 

Han startade bilen och körde iväg. Jag följde vindrutetorkarna med blicken och Niall satt med blicken fäst på vägen. En stund senare körde vi av vägen och in på McDonalds. Niall körde fram till mikrofonen i drive through. Han beställde två Mcflurrys med daim. Han körde fram till luckan där en tjej satt och tog betalt. Niall sträckte fram pengarna och jag kunde se på henne att hon skakade när hon tog emot pengarna. Jag mötte hennes blick och hon log glatt mot mig.

 

När vi fått glassen backade Niall in på en parkeringslucka. Han stannade bilen och jag kollade bort mot McDonaldsen.

-        Did you left because of the Harry thing?

Jag kollade på honom och mötte hans frågande blick. Jag ryckte på axlarna och sneglade ner mot bilens golv.

 

-        I guess, I thought there was something going on, but clearly I had it wrong.

Niall skakade på huvudet.

 

-        So what was the thing we saw earlier? Frågade jag och kollade på honom.

-        That was Harry doing something he will regret, but do you wanna know a funny thing?

-        Sure, sa jag snabbt och vände mig mot honom.

 

-        We have a rule, började han. The rule is that we have to get to know the girl before we do anything and we all make sure that none of us makes something that we will regret, because we don’t want a Bieber accident.

 

-        A bieber accident? Sa jag och skrattade.

-        Yeah, you know, making someone knocked up by accident.

-        But he didn’t, did he?

Han skakade på huvudet.

 

-        No, but everyone though so, but it’s not the point, the point is that none of us four would never let Harry do something that he would regret afterwards.

-        So the thing he did isn’t something he will regret and I’m just one of his mistakes? Sa jag och kollade på honom.

 

-        That’s the thing, we told him to stop, so now he doesn’t have anything serious to worry about. When I saw your face earlier, I knew it was something he would regret, because I know he cares about you.

Jag mötte hans blick med slet fort min blick ifrån hans.

 

-        How do you know?

-        He talks a lot about you, you make him happy, I can tell, ever since he met you he had so much new energy.

Jag log för mig själv, det var skönt att höra någon annan säga det. Jag tog en sked av min glass, lutade mig tillbaka i sätet och kollade på Niall igen.

 

-        Thank you Niall, You are a great friend.

Han kollade på mig och suckade.

-        Yeah, friend.

Jag kollade undrandes på honom och han tog ett djupt andetag.

 

-        Sometimes it feels like that’s the only thing I will ever be.

-        Niall that’s not true, not at all, you are amazing, I bet it just that you haven’t found anyone that can match your awesomeness yet.

Han kollade på mig och log stort och småskrattade.

 

-        It’s not like you’re the only single left on earth, it’s all in your head, fortsatte jag och han nickade.

-        and now, Zayn is single, sa han och blinkade.

-        Did that just happend?

Han nickade och jag kollade nyfiket på honom.

 

-        There was this girl, Naima, she moved in to the apartment under Zayn last summer and they had a romans thing, but then she had to move back to Sweden and then it kind of ran out in the sand pretty quickly.

Niall och jag satt kvar en lång stund utanför McDonalds. Vi pratade om allt och inget. Han var härlig, riktigt snäll och han hade det mest underbara skrattet.

 

Han körde sedan hem mig, klockan var halv tre när han stannade utanför huset och släppte av mig. Jag gick in och gick ut i köket. På bordet låg en lapp, jag tog upp den och läste de stora bokstäverna.

” You missed the call from mom and dad, AGAIN. They are coming home next weekend, so you have to be home // Mike”


Jag log, äntligen skulle de komma hem. Men först hade jag saker att fixa, jag skulle ringa både Harry och Melody, jag hade fått en ide…

 


 

Hej! hoppas det är bra!

vad tyckter ni om denna del? 
Niall är så mysig!

som ni kanske märkte blandade jag in Naima här, tyckte det var kul att binda ihop min förra novell med denna.

Too bad att de gjorde slut:( 
mene, så blev det !

Minst tio kommentarer råå? :D

kram

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Julia Ekedahl
skriven :

Va tråkigt! :'( jag gillade ju Zayn och Naima! Men superbra kapitel!

2 Anonym
skriven :

skitbra! nej inte zayn och naima :( gillade dem tillsammans :(

3 Jennifer
skriven :

Jag gillar Niall mer och mer! Så himla mysig! åh vill bara krama honom! ååååh vilken söt biiiild!



Okej Jennifer, calm down. Jag hade fett rätt och jag är fett taggad på nästa kapitel!

4 Marina
skriven :

Fydundran vad bra kapitel! Läängtar grymt mycket tillnästa :)

5 Liza
skriven :

Åh Niall! SÅ underbar, gahhh.

6 Mariia
skriven :

sjukt bra!

7 Natta
skriven :

OMG super bra älskar att det var Niall som kom till undsättning ^-^ vill veta vad hennes ide var nuu!! kram