beautifulsoul

Kapitel 15!

Detta har hänt:

Resten av dagen tog jag det lugnt, kollade på film i soffan med Mike och planerade vad vi skulle gör när mamma och pappa skulle komma.

Jag somnade tidigt och med ett leende på läpparna. Nu var allt på väg att bli rätt igen, jag behövde bara fixa en sista sak, få Melody att gilla Harry…


Det var söndag kväll, jag hade precis städat och plockat undan i huset och gick nu och väntade på att de alla skulle komma. Jag hade dukat i köket och jag kunde inte göra mer än att vänta på att de skulle komma. Jag blev mer nervös av att gå och vänta, jag kände hur det kittlade i magen varje gång jag tittade på klockan. När det var lite över sex plingade det på dörren. Jag gick med snabba steg och öppnade dörren och mötte Melodys glade leende.

 

-        Hii! Sa hon glatt och gav min en stor kram.

-        I’m I the first one?

Jag nickade och kollade på henne när hon hängde av sig I garderoben. Vi gick ut i köket och hon kollade in i ugnen.

 

-        Looks good, sa hon och log retsamt mot mig.

-        First time, sa jag och lyfte snabbt på ögonbyrnen.

-        I will never forget the bread that was on fire, sa hon och skrattade högt.

-        Yeah, very funny, it smelled burn in here for three weeks.

-        I know, you moved in with me, remember?

 

Vi skrattade i mun på varandra och pratade som att allt var som vanligt, det var samma gamla vänner som stod och pratade, som att bråket aldrig hänt.

 

En kort stund senare ringde det på dörren igen. Jag kollade på Melody och gick snabbt ut i hallen igen, jag hörde henne komma smygandes bakom mig. Jag öppnade dörren och möttes av Louis stora leende. Han gav mig en snabbt kram innan han jag in i huset. Även Liam och Zayn gav mig en kram och de gick in och fram till Melody. Sen kom Harry, han gav mig en lång kram och pussade mig på kinden. Han hade en blå skjorta på sig och jag kunde känna hur han gott han luktade. Efter kramen kollade han på mig och tog fram en liten ask inslagen i rött presentpapper. Han stäckte fram det åt mig och jag tog emot det.

 

-        Harry you didn’t have to.

-        But I wanted to, sa han med ett leende.

Jag log och han gick förbi mig och fram till Melody. Jag kollade mig över axeln och såg hur han gav en likadan ask till henne.

 

-        I got one for you too, hörde jag han säga bakom mig.

jag  log, vände mig om igen och Niall stod framför mig.

-        Hellloooo! Sa han glatt och gav en stor kram.

Jag kramade honom tillbaka och mötte hans blå ögon. Jag visade de runt i huset och när vi var i vardagsrummet tittade Melody upp på mig.

 

-        Ky, It’s smells..

Jag spärrade upp ögonen och rusade ut i köket.

-        Shit, sa jag när jag öppnade ungen och röken kom ut.

Jag tog fram en grytlapp och tog snabbt ut maten ur ugnen och ställde den på spisen.

-        Oh gosh, please no, sa jag tyst när jag tittade på de svarta bitarna i formen.

Jag kände hur jag vart iakttagen av de alla som stod bakom mig. Jag vände mig om och la ihop händerna framför mig.

 

-        So… how about a pizza? Sa jag och skrattade.

En halvtimme senare hade kom pizzabudet. Vi satte oss vi bordet. Jag satte mig bredvid Harry och mittemot honom satte sig Melody. Vi ställde ut pizzakartongerna  mitt på bordet och och började direkt äta. Det var tyst runt bordet och bara ibland sa någon någonting. Jag kollade på Melody och sedan kollade jag mot Harry.

 

-        How’s the pizza? Frågade jag för att avbryta tystanden emellan dom.

-        Better that you cooking I guess, sa hon och log mot mig.

Även Harry tittade upp och flinade och när Melody såg det, slutade hon le.

 

-        Did you like your present? Frågade Harry och log mot henne.

Hon kollade upp och hennes ögon smalnade.

-        You don’t havet o buy my frednship Harry, sa hon kallt och kollade bort.

Jag skakade på huvudet, hur fan kunde hon vara så jäkla oförskämd?

 

-        Can we have a minute? Sa jag och gav henne en blick.

Hon reste sig och jag kollade på de andra.

-        We’ll be right back, sa jag och drog med mig Melody in på mitt rum.

-        What a hell is wrong with you? Sa jag arg och stirrade på henne.

-        Oh give me a break Kylie.

-        What is your problem?

-        My problem? I’ll tell you my problem, Every time you get a new boyfriend you act like I don’t exist.

Jag backade ett steg och kollade förtvivlat på henne.

 

-        Is that how you feel? I come by every day to talk to you, and if I would care more about Harry or someone else, you wouldn’t be here. But you are, you’re my sister and nothing will ever change that. Why do you think I invited you to this dinner? So you could see how happy I am with Harry and the others? I invited you here so you could get to know each other, because you are one of the most important people in my life and you should know that. I just want you and Harry to get along, that’s all I’m asking for, but that is not going to happened if you don’t even make an effort.

 

Hon satte sig ner på min säng med spegelblanka ögon.

-        It’s just that… when you and James were together, I really felt like the third wheel.

Jag la huvudet på sned och satte mig bredvid henne i sängen.

-        Harry is not James, sa jag tydligt och mötte hennes blick. James wouldn’t even think about getting you a present just because he got me one. Harry really cares about people.

Hon nickade på huvudet.

 

-        I know and I’m really sorry.

Jag log och kramade henne.

-        They are probably wondering where we are, sa jag och nickade ut från rummet.

Vi reste oss upp och gick ut i köket igen. Killarna satt och pratade tyst, och när vi kom in i rummet blev de tysta och alla kollade upp.

 

-        I’m really sorry, sa Melody och kollade på de alla, men hennes blick fastnade tillslut på Harry som nickade mot henne.

Hon satte sig ner igen och tog ett djupt andetag.

 

-        I love the present, thank you Harry.

-        Your welecome, I thought it look good on you, sa han och log.

Hon log mot honom och jag kände mig nöjd. Jag log tacksamt mot Melody och tog Harrys hand under bordet. Jag mötte hans gröna ögon och lutade mig fram för att kyssa honom igen.

 

Senare på kvällen började de dra sig hemåt. Vi alla kramade Melody hejdå och hon hoppade in i taxin. Jag tog Harrys hand och han la sin anda på min höft.

 

-        Would you like to stay here tonight? Sa jag och bet mig I läppen.

-        What do you have in mind?

Jag lyfte på ena ögonbrynet och log brett.

-        Well… in that case I guess I’ll stay, sa han och stängde dörren bakom sig.

 

Jag tog hans hand och vi gick långsamt upp för trappen och mot mitt rum. Vi stannade utanför dörren och han kysste mig mjukt och länge. Jag lutade mig mot väggen och knäppte långsamt upp knapparna på hans skjorta. Jag drog av mig min tröja över huvudet och Harry öppnade dörren och vi gick tillsammans in i mitt rum. Han tog ett tag runt om kring mig och förde händerna upp och ner över min rygg innan han stannade och knäppte upp min rosa bh. Han lyfte upp mig och la mig försiktigt ner på sängen. Han drog sedan en hand genom mitt hår och tog bort en slinga som fallit ner och låg över mitt ansikte. Han kysste mig på sedan upp längst halsen och jag sträckte mig för att släcka lampan…


ojjdaaaaah ! ;)
heh.
Hoppas ni gillade den här delen!
looks like the future is bright.. eller?
nu får helt enkelt komma tillbaka för att få veta fortsättningen ;)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 emma
skriven :

så jäkla bra! :)

2 Jennifer
skriven :

O M G jag är så jävla avundsjuk att jag spyr! jag viiiiilll! aaaaah dör!

alltså omg jag dör, så jävla bra. Hahahaha

3 Mariia
skriven :

sjukt jäkla bra!!!!

4 Tess
skriven :

sjukt braaaa, synd att du inte hinner uppdatera mera :/

5 Natta
skriven :

OMG sjukt bra blir så avensjuk på att du kan skriva så bra ;D kram