beautifulsoul

Kapitel 12!

Detta har hänt:

NIALL:

Flygplanets hjul dunsade hårt ner i marken. Jag hoppade till lite av lycka när jag kollade ut genom fönstret, äntligen hemma, tänkte jag.



KYLIE:

Veckan som kom gick långsamt. Melody hade vart helt okontaktbar, Mike hade vart borta med sina kompisar och Kevin jobbade.  Det hade vart ganska ensamt, men det hade gett mig tid att jobba på min nya rutin och jag hade spenderat mycket av tiden jag fått i ishallen. Det hade även gett mig tid att tänka på andra beslut i mitt liv och jag hade kommit fram till att min tid på Dancing on ice var över. Nu skulle jag satsa helt på min egen karriär.

 

Nu var det fredag och Harry och de andra skulle komma hem. Jag stod framför spegeln och speglade mig en sista gång, den röda klänningen satt perfekt och jag hade satt upp håret och sminkat mig noggrant, jag ville att den här gången med Harry skulle bli mer perfekt än sist.

 

Jag kollade ner på mobilen som låg på sängen, jag hoppades på att Melody snart skulle ring och säga att hon skulle med i alla fall, men jag hade nästan gett upp hoppet nu.

 

När klockan var halv nio fick jag tag i en taxi som körde mig till Harrys lägenhet. När jag kom fram var den stora lägenheten full. Jag kollade mig omkring efter någon som jag förhoppningsvis skulle känna, men det ända jag såg var ett hav av okända ansikten. Tillslut fick jag syn på två, Niall och Liam stod i ett hörn och pratade med två andra killar i samma ålder, Liam kollade sig sedan omkring och fick syn på mig. Han höjde handen och vinkade och ändra sedan sin rörelse till att veva med handen som en gest att jag skulle komma till dom. Jag trängde mig fram bland allt dansande folk och när jag närmade mig Liam fick jag en stor kram.  Liam såg riktigt bra ut, han hade en röd och vit rutig skjorta som var knäppt hela vägen upp och när jag kramade honom kände jag lukten från hans parfym. Jag mötte sedan Nialls blick och hon log stort mot mig och även han gav mig en kram.

 

-        How was it back home? Did you meet your family?

Han nickade.

-        I had a great time, so much fun! Skrek han för att överrösta musiken.

Jag kände Liam lägga sin hand på mig axel och närmade sig mitt öra.

-        Do you want something to drink? Sa han högt, ändå hörde jag knappt vad han sa.

-        No, I’m not drinking tonight, ropade jag tillbaka samtidigt som jag kollade mig runt efter Harry.

-        Have you two seen Harry? Frågade jag och de båda skakade på huvudet.

 

Jag stannade kvar bredvid Niall och Liam en lång stund, då var jag i alla fall med någon jag kände. Dom tog emot mig väl och presenterade mig för några av deras vänner och även Zayn tittade förbi en snabbis. Han hade en vit t-shirt och beigea chinos med vita hängslen hängandes ner över höfterna. Han gav mig en lång kram och han visade sin nya tatuering han nyss skaffat.

 

Jag vände mig om en snabbis för att kolla efter Harry igen och när jag vände mig tillbaka hade båda Liam och Zayn försvunnit. Jag mötte Nialls blick och han ryckte på axlarna.

 

-        I guess it’s just you and me pal, sa han och log.

Jag skrattade och nickade på huvudet och Niall tog tag i min arm och drog med mig till lägenhetens ena soffa. Vi satte oss ner och jag satte benen i kors och spanande efter Harry. Efter ännu ett misslyckat försök att hitta honom vände jag mig mot Niall.

 

-        Isn’t Harry here tonight?

-        He should be, I saw him just fifteen minutes before you came, ropade han som svar tillbaka.

Jag nickade och vi bestämde att vi skulle sitta ner ett tag. Jag lutade mig tillbaka i soffan och suckade tungt.

 

Efter ett tag satte jag mig upp igen, jag hade fått syn på Harry. Han stod i dörröppningen och kysste en lång brunett längst halsen. Jag sneglade mot Niall som verkade vara helt inne i sin egen värld. Jag reste mig hastigt upp och kände hur ilskan inom mig var på väg ut.

 

-        I’m gonna head home, sa jag till Niall som kollade upp på mig.

-        Already?

Jag nickade snabbt och han kollade djupt ner i mina ögon.

-        I’ll tell Harry you stopped by, fortsatte han.

-        No need to, I’ll see you, bye.

 

Jag vände mig om och började gå mot utgången. Jag vände mig om och mötte Nialls blick en sista gång och direkt efter det såg det ut som att även han fick syn Harry.

Jag stampade hårt i marken när jag kom ut. Jävla svin, tänkte jag. Jag kollade mig omkring och sprang snabbt över gatan. Melody bodde inte långt ifrån, så jag gick i riktning mot hennes lägenhet. Tio minuter var jag framme. Jag gick in och hittade Melody liggandes i soffan.

 

-        Hi, can I come in? Frågade jag och mötte hennes blick.

Hon nickade och jag satte mig i fåtöljen bredvid henne.

-        How was the party? Frågade hon.

-        Alright, svarade jag enkelt.

-        Was Harry happy to see you again?

-        Uhm, he was busy… svarade jag utan att saga vad som egentligen hade hänt.

Hon fnös till och vände sig om i soffan och la sig med ansiktitet mot soffans ryggstöd.

 

-        What was that? Sa jag och syftade på fnysen.

-        What was what? Sa hon oskyldigt.

-        The thing you just did, sa jag och härmade fnysen.

Hon satte sig upp i soffan och gav mig en blick.

 

-        What? Frågade jag.

-        I just think Harry is a big arrogant asshole, sa hon snabbt.

-        I can’t beleve you just said that Mel.

-        Do you remember when I told you that you favorite jeans were really ugly and didn’t fit you at all?

Jag nickade på huvudet.

 

-        This has nothing to do with this, so why do you bring it up? Sa jag irriterat.

-        Because it does, you were so angry at me when I told you, and who was right? I were, they were not good on you, and I’m right about this too, He is not good for you.

Jag satte upp handen för att stoppa henne.

 

-        Okay if you to me like this about my jeans, but do not talk to me like this with someone I have feelings for.

-        Oh, and you have feelings for Harry? After two weeks?

-        Yes Melody, I do, I wouldn’t be this upset if I didn’t have feelings for him, because if didn’t I wouldn’t give a shit if he made out with someone else!

Jag hade ställt mig upp och skrek på henne. Hon kolla på mig med överlägsen blick fnös till igen.

 

-        I told you so, He is not good for you, I always get it right.

-        You know what Melody? I know why you have problem with this. It’s because it’s not about you, everything has to be about you, and if it’s not, you don’t care.

Hennes ögon smalande ihop hon la armarna I kors.

 

-        Leave, sa hon kallt.

-        I’m already on my way.

Jag vände mig om och gick ut till hallen. Bakom mig hörde jag Melody tyst viska ”Bitch”. Jag tog ett djupt andetag och vände mig om igen.

 

-        Sorry? Did you have anything else to say?

Hon skakade på huvudet och kollade på mig med en iskall blick.

-        Do not ever call me a bitch again, ever, sa jag och gick med bestämda steg och smällde igen dörren bakom mig.

 

När jag kom ut satte jag mig på en stor sten en bit ifrån hennes hus, det hade blivit mars och vårkylan kändes. Det började sedan regna, ösregna. Perfekt, tänkte jag, precis vad jag behövde…


Längre bort såg jag en stor komma närmare. Jag kollade bort och hoppades att den skulle köra förbi, men bilen stannade upp precis bredvid stenen och rutan vevades ner…


Trouble in paradise already?
vem tror ni är i bilen?
hoppas ni gillar den nya delen!
och hoppad ni gillar den nya novellen, gör ni det? :)
och vad tycker ni om den nya headern?
Nu hoppad jag verkligen att alla de kommande delarna kommer komma upp och kommer i ordning.
KOMENTERA MASSSSOOR! :)
puss.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Julia Ekedahl
skriven :

Älskar alla dina kapitle och ja allt som har med din novell att göra! <3 Hoppas det är Harry på något vis... :)

2 Natta
skriven :

OMG OMG så himla bra kapitel!!! dör!!

Vill bara läsa mer mer mer!!!!

Älskar den nya header och din nya novell :D kram

3 emma
skriven :

omg, kan knappt vänta tills nästa kapitel kommer!

4 Sofia
skriven :

ASGRYM!

Och headern är verkligen underbar :')

fast vem som är i bilen vet jag inte ;)

5 jennifer
skriven :

Omg Harry! Du ligger illa till mannen! Jag tror att det är niall i bilen ;)



Så jäkla spännande!

6 Anonym
skriven :

Aaaagh!! Kan inte vänta tills näst kapitel!! Btw: Snygg header! <3

7 Mariia
skriven :

Skit bra, älskar den! x

8 Tess
skriven :

MG meraa, ja tror de e liam i bilen :)

9 Marina
skriven :

Ohshit va spännande kapitel.. Längtar som jagvetintevad till nästa. Supermegabra novell! :)

10 Liza
skriven :

Din novell va ju skit bra! Jag vill bara läsa mer, mer, mer. Längtar efter nästs del!!

11 Gabbi
skriven :

Så spännande! Jag hoppas det är Harry i bilen! Längar tills nästa kapitel :D