beautifulsoul

kapitel 9!

Detta har hänt: 
- Should we go inside? I don’t want you to get sick.

Jag nickade och ställde mig upp utan att Harry släppte min hand. Vi gick mot stegen men innan jag skulle gå ner stannade jag till och kollade på honom. Jag svalde hårt och han drog mig närmare och hans huvud närmade sig mitt. Jag kände mitt eget hjärta slå fort när Harrys läppar kom närmare och närmare. Precis innan de nuddades avbröts vi av en röst nere från marken…


- Kylie!?


Jag suckade tungt, kollade ner mot marken och fick syn på Niall som tittade upp. Han förflyttade snabbt sin blick mot Harry sedan tillbaka på mig.


-          Harry?

Harry nickade och Niall tittade på mig igen.

-          Melody has passed out.

-          Oh..okay, I´m coming down, svarade jag.


Jag klättrade snabbt ner för stegen och Harry kom direkt efter. Jag gick bredvid Niall in i husets vardagsrum och fick syn på Melody i soffan. Jag gick fram till henne och gjorde ett försök för att få upp henne på benen. Klockan var bara halv tolv.


-          You promised, sa jag lågt och skakade på huvudet mot henne.

Jag lyckades få upp henne ur soffan och hon stödde sig mot mig. jag pillade upp min mobil ur den lilla väskan och leta igenom min kontaktbok för att hitta någon som förhoppningsvis kunde köra oss. Jag tog ut Melody utomhus och satte henne på en större sten och suckade tungt samtidigt som jag slog in numret till en taxi.


-          Do you need a ride? The taxi won’t be here for at least forty minutes.

Jag vände mig om och fick syn på både Niall och Harry stå bakom mig.

-          You have been drinking, sa jag till Harry som ställt frågan tidigare.

-          Liam can drive, sa han och log. You can’t sit out here for forty minutes, especially not her.

Han nickade mot Melody som fortfarande inte var helt närvarande.


I ögonvrån såg jag hur en stor bil kom körandes upp bredvid oss. Fönstret på passagerarsidan vevades ner och jag fick syn på Liam bakom ratten.  Niall hjälpa mig att få in Melody i bilen och han hoppade sedan in bredvid Liam. Jag satte mig i mitten med Melody på ena sidan och Harry på den andra.


Vi åkte iväg under tystnade. Liam trummade med tummarna på ratten och gungade i takt till musiken som spelades på låg volym. Melody låg lutandes mot min axel och sov med munnen öppen. Att det alltid skulle sluta såhär… tänkte jag för mig själv.


jag kände Harry lägga sin hand på mitt knä och jag vred på huvudet och mötte hans blick. jag mimade ett ”thank you” och han nickade mot mig. jag sjönk ner i sätet och lutade mitt huvud mot Harrys axel och han flyttade sig hand från mitt knä och tog tag i min hand.


En stund senare stannade Liam utanför mitt hus och jag tog med mig Melody in. Jag la henne i sängen och granskade henne noggrant innan jag suckade tungt, gick ut ur rummet och stängde dörren bakom mig. Jag gick och la mig på soffan med en filt över mig. Jag vred och vände på mig en lång stund utan att somna. Jag suckade tungt och kollade på klockan… igen. Den var bara kvart i ett.


Jag himlade med ögonen, smet ut i köket och hämtade ett paket glass och en sked innan jag kröp tillbaka i soffan med filten lindad runt mig. Jag satte på teven och fastnade på en kanal där de visade slumdog millionaire.


Halva filmen hade redan visats, och jag började någonstans mitt i. Filmens huvudperson satt nu i heta stolen och hade precis svarat på en av frågorna. Programledaren tittade tveksamt på honom.


-          Jamal Malik…

Jag vaknade till och spände ögonen på teven, jag log sedan för mig själv. Jag kände hur jag hamnade längre bort i tankarna.

-          Kylie?


Jag hoppade till, satte handen på bröstet och vände huvudet över axeln. Mike stod bakom mig och kollade på mig.

-          You scared me.

-          I thought you weren’t coming home tonight.

-          Changed plans, svarade jag snabbt. Did I wake you up?

Han skakade på huvudet.


-          No, I couldn’t sleep.

-          Me either.

Han satte sig bredvid mig I soffan och vi kollade klart på filmen tillsammans.


-          Mom called, sa han vi stängde av teven.

-          What did she want?

Han ryckte på axlarna.


-          She wanted to make sure we were alright. They are planning on coming up here.

Jag log.

-          Good, it’s been a while since the last time they were here.

-          That’s what I said, svarade han och log mot mig. jag kollade på klockan igen, den hade hunnit bli tre nu.

-          I´m gonna go back to bed.


Jag nickade mot honom.

-          Goodnight, sa han och reste sig upp ur soffan.


Jag la mig ner igen, låg ner länge och stirrade i taket. Jag vände mig till sidan och de sista jag såg var visarna på klockan som visade kvart över fyra.

Jag vaknade av en hård vibbration mot borden framför mig. jag suckade tungt och sträckte mig efter mobilen.


” Hi Kylie, It’s Harry, I really need your help, text me when you wake up”

Jag drog upp den rosa Iphonen och vilade den på magen, samtidigt som jag svarade på hans sms.


”I´m already awake, what do you need?

Jag väntade en kort stund innan det vibrerade till igen. Jag läste igenom smset och reste mig upp ur sängen. Jag flätade snabbt mitt hår och sminkade mig lätt innan jag gick in till Mike.


-          You know that thing you said, that you would drive me whenever I needed it, Does that still count at nine thirty on a Saturday morning?


Han vred sig om I sängen.

-          Yeah, sure.

-          So ten minutes?

-          Yeah.. sure.

Jag log mot honom och insåg att han inte skulle vara klar om tio minuter.

Jag gick ut i köket och hällde upp ett stort glas vatten och hämtade en röd hink i städskåpet. Jag gick sedan in till melody som fortfarande sov. Hon låg precis lika dant som jag hade lämnat henne tidigare. Jag ställde hinken nedanför sängen och vattenglaset på sängbordet och tassade sedan ut igen.


Jag vände mig när jag stängt dörren och Mike stod bakom mig med håret spetandes åt alla håll. Jag kollade chockat på honom.


-          You’re up!

-          I told you I would be, didn’t I?

Jag nickade mot honom och tog på mig mina skor. Jag gick ut och Mike kom med benen släpandes efter honom.  Han hoppade in bakom ratten och tittade på mig.


-          So… Where are you going?

Jag visade smset och han backade ut från parkeringen. En kvart senare var jag framme vid det stora köpcentret. Jag hoppade ur bilen och gick snabbt fram till köpcentrets bakdörrar. Jag gick in och gick till affären Harry hade bett mig komma till. Jag gick in och han kramade om mig snabbt och över hans axel såg jag de andra fyra lite utspridda i butiken.


-          Thanks for coming, sa han och log mot mig.

-          No problem, so this is what being famous is like? Get to shop when the mall is closed?

Han log mot mig och skakade på huvudet.


-          So… what did you want?

-          I have this award thing, and I kind of need you opinion on what to wear.

Jag nickade på huvudet.


-          Sure, sa jag glatt.

Han visade vad han hade plockat fram hittills. Jag kollade på de olika plaggen och pekade på det ena.

-          Try that one on, sa jag och log mot honom.


Han nickade, tog med sig kläderna och gick in i ett av omklädningsrummen. Niall tittade bort mot mig och vinkade glatt och även de andra la märke till att jag var där. Harry kom sedan ut igen. Han hade den vita skjortan nedstoppad i de svarta kostymbyxor. Jag nickade mot honom och han log.


-          What do you think?

-          The girls are going to go more crazy than usual.  

Han skrattade.


-          Really?

-          Yeah, It looks… hot.

Jag mötte hans blick och vi båda log.

Min mage började då kurra högt och Harry log ännu mer.


-          Time for breakfast?

-          Sounds great, svarade jag.


Vi alla lämnade butiken tillsammans. När vi lämnat köpcentret tog Harry tag i min hand och vi gick bredvid varann längst gatorna.




Hoppas ni gillar det trots väntan! :)

De två kommentarerna på förra inlägget gjorde min dag. helt ärligt, tack!
blir så himla
sjukt glad av sånnt!

gjorde ett lite längre kapitel idag! och i veckan lungnar förhoppningsvis läxorna ner sig lite :)

kommentera massvis! :)

kram
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Julia Ekedahl
skriven :

Haha, slumdog millionare. Så också lite utav de igår! Och började typ fangirla när jag hörde va han hette! ;) sjukt bra kapitel <3

2 alexandra
skriven :

ta den tid du behöver, vet själv hur det är med läxor och sånt :)

Grymt kapitel och grym novell :)

3 Liza
skriven :

Asså shiiit! Asdlkgjbionlk dör, du får aldrig lägga ner din blogg. <3 Din första novell ägde, kan nästan tro att denna blir bättre, omg.

4 natta
skriven :

Sjukt grymt kapitel älskar det!!! Du får inte lägga ner bloggen!! Det gör inget att du inte skriver så ofta :) kraaamm

5 Anonym
skriven :

Skitbra! :)

6 Mariia
skriven :

jag dör så gulligt :''''')

7 jennifer
skriven :

Asså Harry <3

Var på jättedåligt humör, sen läste jag ditt kapitel och blev på bra humör!

8 Sandra-Texsas
skriven :

IIIIIIIH SÅ BRA! Helt klart värt den lilla väntan! Det är inte så långt emellan dina kapitel som du tror, så det är ju ännu mer bra! Haha, älskar din novell, blir överexalterad varje gång jag ser ett nytt kapitel! Kramar! :D xXxXxXxXx