beautifulsoul

Kapitel 14!

Detta har hänt:

” You missed the call from mom and dad, AGAIN. They are coming home next weekend, so you have to be home // Mike”

Jag log, äntligen skulle de komma hem. Men först hade jag saker att fixa, jag skulle ringa både Harry och Melody, jag hade fått en ide…


Ännu en gång stod jag utanför Melodys lägenhet. Jag gick nervöst fram och tillbaka utanför dörren, tog ett djupt andetag och för första gången på flera år, knackade jag på dörren.

 

Jag hörde Melodys steg komma närmare på andra sidan och tillslut öppnade hon dörren. Jag mötte hennes blick och hon himlade med ögonen.

 

-        Sorry? Sa jag försiktigt och la huvudet på sidan.

Hon flyttade sedan på sig och gjorde plats för mig i dörröppningen. Jag gick in i lägenheten och mötte henns blick när jag passerade henne. Hon log en aning och det smittade av sig på mig.

 

Jag gick efter henne ut i köket och satte mig på en stol vid bordet.

-        Coffee? Frågade hon och höll upp en mugg.

Jag nickade och hon hällde upp kaffet i muggen. Hon ställde sedan ner den framför mig och satte sig mittemot mig. Vi båda satt tysta utan att säga något och jag tog en liten smutt ur koppen.  Hon sneglade upp på mig och jag log mot henne, hon kunde inte hålla sig och leendet smittades av på hennes läppar.

 

-        I’m sorry, sa hon sedan.

-        Friends? Frågade jag.

Hon nickade och tog min hand över bordet.

 

-        Always, svarade hon.

-        So… I now you’re not too happy about Harry and I, but as my best friend, I want you to do something for me.

Hon gav ifrån sig en låg suck och kollade upp på mig igen.

 

-        Sure, what is it?

Jag förklarade vad jag hade tänkt mig. När jag förklarat klart kollade hon upp mot mig och log.

-        Sounds great, I’ll be there.

-        Thank you Mel.

Jag drack upp kaffet och reste mig upp.

 

-        I gotta go, I promised Kevin to drop by.

Hon nickade och följde mig ut i hallen.

-        I’ll text you the details later, sa jag innan jag ut och stängde dörren bakom mig.

Jag gick sedan från Melody till Starbucks. När jag kom in satte jag mig på min vanliga plats vid bardisken och väntade på att Kevin skulle bli ledig.

 

-        Have a nice day, hörde jag han säga till de två tjejerna som stod framför honom. När dörren smällts igen vände han sig mot mig.

-        Perfect timing as always, började han. My break starts just now.

 

Jag log och han kom och satte sig bredvid mig. Precis när han skulle sätta sig ner började mobilen som låg framför oss på bänken vibrera. På displayen läste jag Harrys namn med stora bokstäver. Kevin kollade på mig och lyfte på ena ögonbrynet. Jag tog upp mobilen och höll den nära örat.

 

-        I’m so, so sorry, hörde jag innan jag hann hälsa.

Harrys varma röst spred värme inom mig, men jag kunde ändå inte hjälpa mig för att se honom tillsammans med brunetten framför mig. Men det försvann lite försiktigt och jag hörde Nialls röst i huvudet istället.

 

-        Harry, it’s okay, sa jag snabbt för att få honom att sluta prata. You’re allowed to do whatever you want.

-        It’s not okay, I really care about you, and I’m sorry that I did what I did.

Jag satt tyst och lyssnade på vad han hade att säga och jag kände att jag inte kunde vara arg på honom.

 

-        We just met, but I was really hoping there was something going on, I really believe that there is something.

Jag log stort och kollade på Kevin som kollade på mig nyfiket.

 

-        Me too, svarde jag.

Jag hörde Harry ge ifrån sin en lättad suck och jag log mer nu än vad jag gjorde förut. Tystanden i telefonen vart lång.

-        Uhm, Harry, I was actually gonna call you, I’ve got a question… började jag.

Jag berättade för Harry och han gick med glädje med på vad jag föreslog.

 

-        So… I’ll see you tomorrow, sa jag.

-        Yeah, We will be there, sa han.

Jag la på och kollade på Kevin som log stort.

 

-        Thats my break, I got to get back to work, sa han direkt.

Jag slutade le och kollade på honom.

-        Are you serious?

Han nickade och skrattade.

 

Jag reste mig upp och gick lämnade starbucks bakom mig. Jag gick snabbt över gatorna och en stund senare var jag hemma.

Resten av dagen tog jag det lugnt, kollade på film i soffan med Mike och planerade vad vi skulle gör när mamma och pappa skulle komma.

Jag somnade tidigt och med ett leende på läpparna. Nu var allt på väg att bli rätt igen, jag behövde bara fixa en sista sak, få Melody att gilla Harry…


Vad tror ni Kylie har plannerat? :)

 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 emma
skriven :

vill veta vad hon planerat :) så bra!

2 Julia Ekedahl
skriven :

Sluta va så hemlighets full! Du tar död på oss!

3 Natta
skriven :

OMG vill veta vad hon har planerat! super bra kapitel som alltid ;) kram

4 Anonym
skriven :

OMG SÅ JÄVLA SPÄNNANDE! KAPITEL 15 HERE WE GO!

5 Jennifer
skriven :

Och det var från mig, men vem annars lixom...