beautifulsoul

Kapitel 16!

Detta har hänt:

-          Du kan ju i alla fall berätta varför du inte tänker prata med mig? fortsatta han.

Jag kollade på de andra som nu satt helt tysta med alla ögon på oss.


Jag suckade och ryckte på axlarna, kunde han inte bara låta mig vara?


 


En vecka tidigare:

Jag satt framför teven och väntade på att programmet skulle börja. Jag tog en snabb titt på klockan som visade fem i sju. Killarna skulle ikväll vara med i en intervju på tv som jag hade tänkt se. Klockan tickade på och programmet började. Programledaren presenterade killarna som kom ut och satte sig på varsin stol i studion. Jag lyste upp när jag fick syn på Zayn. Även fast han bara hade vart borta i en vecka, saknade jag honom.  Han hade en röd tröja och blåa jeans på sig och håret var lika fixat som alltid, han var riktigt snygg.
  

Efter en bit in i intervjun var jag törstig och bestämde för att springa ut i köket och hämta ett glas vatten. Precis när jag rest mig upp ur soffan fråga kvinnan som höll i intervjun:

-          Har ni någon speciell som stulit ert hjärta eller har tjejerna därute fortfarande en chans?


Jag vände mig om, backade långsamt och satte mig ner i soffan igen. Min blick fastnade på Zayn och lång borta hörde jag Liam säga något i stil med att han var upptagen. Zayn bara satt där, helt normal, utan att säga något. Kvinnan vände sig sedan mot honom.


-          Du då Zayn? började hon, singel?

Han lyfte lite snabbt på ena ögonbrynet och bet sig i läppen.

-          Kanske, svarade han.

-          Lite hemlighetsfullt svar där, sa hon innan hon fortsatte: så, den här tjejen.. vem är hon?


Kameran förflyttade sig lite och filmade nu en stor skärm. Min mun öppnades och huvudet snurrade till. Där var det, mitt ansikte, på live tv som sändes över hela UK.


-          Ni ser ju rätt tajta ut, fortsatte hon.

Han skakade på huvudet och i ögonvrån såg jag Niall och Liam kolla på varandra, men jag släppte aldrig blicken från Zayn. På ett sätt ville jag att han skulle säga som det var, men ändå visste jag inte.


-          Vi är bara vänner. Svarade han henne efter ett tag.

-          Som håller hand, sa hon.

-          Det är inget mellan oss. Svarade han snabbt.


Min mun stängdes och jag suckade. Jag vart besviken på svaret, även fast jag inte trott att jag skulle bli det. Jag tog upp fjärrkontrollen och stängde snabbt av teven, jag ville inte se mer. Jag satte händerna framför ansiktet innan jag la mig ner i soffan. Tankarna snurrade runt i huvudet på mig. Sa Zayn bara det där för att han inte ville att alla skulle veta, eller hade han inte samma känslor för mig som jag hade för honom? Just nu ångrade jag att Zayn igår hade fått övertala mig att komma till konserten på fredag. Men jag var tvungen, jag hade ju lovat.


 

Idag:

Zayn satt och kollade på mig. Utan att jag svarade på hans senaste fråga. Jag sneglade bort mot Louis som gav mig en blick. Han tyckte alltså att jag skulle berätta för Zayn, nu ångrar jag mig att jag berättade det för Louis. Jag skakade långsamt på huvudet och kollade mot de andra.


-          Ja, de måste lyssna, det är inte som att de kan gå någonstans. Sa Zayn.

Jag svalde hårt, det var som att han kunde läsa mina tankar.

-          Jag… jag vet inte, sa jag.

Det var jobbigt när de alla satt och kollade på mig.

-          Jag såg intervjun, sa jag snabbt.

Han kliade sig lite i huvudet och bet sig i läppen, han tog ett djupt andetag och öppnade munnen för att säga något.


-          Det är lugnt, sa jag. Innan han hann säga något, det är lugnt om du inte gillar mig, men du hade kunnat sagt det till mig, fortsatte jag.

Han skakade på huvudet.


-          Det är inte så Naima, jag gillar dig, verkligen, sa han och jag kollade för första gången på honom och la huvudet på sned.


Jag sneglade ännu en gång bort mot Louis, som ivrigt nickade på huvudet. Precis då, ryckte någon i handtaget till rummet och Niall flög upp.


-          Hallå!? Ropade han och knackade lite på dörren.


Dörren öppnades och ljus spred sig i rummet. Niall hoppade ut och kramade personen som stod utanför. Jag reste mig upp och följde efter Liam och Harry ut. När jag gick förbi Zayn kollade jag ner på honom, han såg rätt besviken ut. Louis gick fram till honom, sträckte fram handen och hjälpte honom upp.


-          Det kommer, ge henne lite tid, sa Louis till honom lite tyst.

Jag log och nickade lite på huvudet för mig själv.

Niall gick bredvid deras livvakt och pratade snabbt, han berättade om vad som hade hänt och varför de var inlåste i rummet.


-          Vi har letat, svarade livvakten. Ni har ganska bråttom nu, det är snart dags.


Killarna gick och satte sig några soffor i ett annat rum, var och en fick sina mikrofoner inkopplade. Jag ställde mig lite längre bort och ställde mig bakom en vägg där jag inte såg killarna längre. Jag lutade mig mot väggen och slöt ögonen. Jag kände en liten vindpust fläkta till av att någon gick förbi, jag öppnade ögon och möttes av Zayns blick. Han stod nära, bara några centimeter ifrån mig, jag svalade hårt, han ögon var så fina. Jag andades in lite luft och kände hans parfym. Jag släppte min blick från hans och kollade ner i marken. Jag kände hans fingrar under min haka och han förde mitt huvud upp så jag mötte hans blick igen. Han kom lite närmare och pressade sina läppar mot mina. Han la armarna runt min midja och jag kysste honom tillbaka innan han tog sedan ett steg tillbaka och tog min hand, han la den med handflatan uppåt och efter det, la han en liten ask i den. Stämningen var fortfarande ganska spänd, men han öppnade munnen för att säga:


-          Jag köpte den här till dig, sa han.

-          Zayn! hörde jag Harrys röst inifrån det andra rummet.


Han log mot mig innan han vände och gick därifrån. Jag kollade ner på asken, och öppnade den. i den låg ett halsband, med formen av ett litet silverhjärta. Jag bet mig i läppen och kollade fram bakom väggen, jag mötte Zayns blick när han stod och fick sin mikrofon fixad, jag log mot honom drog handen över hjärtat som nu hängde runt min hals…



Kapitel 16 klart!

Tack för alla fina kommentarer!
blir alltid lika glad ! :D
och det motiverar mig verkligen till att skriva mer!

xx


Update: nästa kapitel kommer troligtvis komma upp på torsdag, är dock inte helt säker, har fortfarande praktik och har ganska mycket att göra ;) hoppas ni förstår ! men det kommer komma. ! :D
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 jennifer
skriven :

stalkar-jennifer på plats!

så sjukt mysigt att jag dör! kunde inte låta bli att le hela tiden!



säger alltid att du är bäst, men det är faktiskt sant, for real, DU ÄR BÄST OCH DIN NOVELLBLOGG ÄR BÄST! puss!

2 Anonym
skriven :

as bra meer!!

3 M
skriven :

Grymt bra! Längtar till nästa del :D

4 jag
skriven :

aaw, vad gulligt.

längtar till nästa kapitel.

5 Julia
skriven :

Aaah! Säger som jennifer! Men kunde helt enkelt inte sluta le. När man läste! Så himla gulligt!

6 Anonym
skriven :

så sött! x



har själv börjat skriva på en 1d-novell, har inte hunnit skriva så mkt men skulle vara kul om du checkade in min blogg och lämnade en kommentar vad du tyckte om den, än så länge :)

7 emma
skriven :

grymt bra !! :)

8 Anonym
skriven :

Ooomg ge mig zaayn!

9 Lina
skriven :

naaw :D

10 frida
skriven :

Kul att du gillade min! ska läsa din nu :)

11 Elin
skriven :

Läser redan din^^ i love it :D