beautifulsoul

Kapitel 21!

Detta har hänt:
-          Tack Harry, för allt.

Han log och jag vände mig ifrån honom och fick syn på Zayn som stod och kollade ner på oss, jag kollade mot Harry som inte verkat märka något och när jag kollade upp igen, var Zayn borta…


När jag vaknade till kisade jag med ögonen i det ljusa rummet. Jag vände mig om för att titta ner på Jessica, men hennes säng var inte där. Jag satte mig hastigt upp i sängen och kollade mig runt i det okända rummet. I ögonvrån såg jag att någon ställe sig i dörröppningen och när jag mötte personens blick sken han upp.


-          God morgon! Utbrast han glatt.

Jag drog täcket närmare mig själv och höll benen mot min kropp.

-          Harry… vart är vi?

-          Hos Niall! Det vet du ju? Det som hände igår…

Han vart tyst och kollade på mig och jag började tänka efter vad som hade hänt, men jag kunde inte minnas något.


-          Och vart är Niall? Frågade jag.

-          Hos mig! minns du inget från igår?

Jag svalde hårt och spärrade upp ögonen på honom och han mötte min blick och även han spärrade upp ögonen, han förstod alltså vad jag tänkte.


-          Nej, gud nej, inget sånt.

Jag kände mig lättad och andades lugnt ut.

-          Så… vad var det som hände igår?

-          Vi gick hit när allt folk kom i tappen. Du somnade framför teven så jag bar in dig hit, och Niall somnade i vår soffa så jag lät dig ligga kvar.

-          Låter som jag har hamnat i någon dålig tv serie, sa jag och han skrattade till.

Jag kollade ner och såg t-shirten jag hade på mig.

-          Så det är Nialls..?

-          Nej, det är min, sa han.

Jag fick tillbaka minnet en aning och minns att det var den tröjan han hade haft på sig på kvällen.


Under konversationen hade han kommit närmare och han satt nu mittemot mig i sängen, med hans huvud nära mitt. Jag svalde hårt och reste mig snabbt.


-          Eh, jag måste gå. Sa jag och samlade snabbt ihop mina saker innan jag sprang ut ur Nialls lägenhet.

När jag kom in till oss satte jag mig vid köksbordet, jag kunde känna lukten av Harry från hans tröja. Men jag valde att fortfarande ha den på mig. jag satte armbågarna i bordet och lutade huvudet mot dom. Efter en stund kom Jessica och Leo in tillsammans, vilket dom hade varit de här dagarna, men det var bra att Leo tog hand om Jessica nu när jag hade så mycket annat att tänka på.


-          Omg omg omg omg omg omg. Sa hon snabbt.

 Jag visste precis vad hon pratade om och innan jag hann öppna munnen hade hon börjat prata om allt som hade hänt på kvällen innan.


-          Och Louis var såå rolig, precis som jag hade föreställt honom att vara, och Niall med dialekten, han är ju för söt.

Jag kände hur mitt huvud dunkade i takt till varje ord hon sa.

-          Jessica, andas. Sa Leo när jag äntligen fick chansen.

Hon vart tyst en stund innan hon fortsatte:

-          Vart tog du vägen föresten? Zayn kom och fråga Liam vart du var, men han visste inte, Zayn visste nog inte att jag var Jessica heller, då hade han kanske sagt något till mig?

Hon pratade så snabbt att den del ord försvann, och en del hörde jag inte vad hon sa. Nu reagerade även Leo på det hon sa.


-          Ja, vart tog du vägen? Sa han fundersamt.

-          Jag gick.

De båda kollade på varandra innan Jessica fortsatte.

-          Själv?

Jag nickade på huvudet.

-          Och vart har du varit hela natten? Fortsatte Leo

Jag kände att jag inte orkade svara på alla frågor.

-          Är det här ett förhör eller? Sa jag istället för att svara på dom.

Hon skakade snabbt på huvudet och jag reste sig för att gå mot mitt rum.

-          Snygg t-shirt förresten, sa Leo när jag gick, men lite för liten för att vara Zayns va?

Jag ignorerade honom och fortsatte bara gå förbi.


-          Leo, var inte dum, hörde jag Jessica säga innan hon kom fram framför mig.

Hon stannade mig.

-          Bry dig inte om Leo, sa hon.

-          Han är som han brukar. Det var ju inte direkt såhär jag hade velat att din resa hit skulle vara, Jessica.

Hon ryckte på axlarna.


-          Det är lugnt! Jag har ju bara vart här i fyra dagar! Vi hinner ha kul tillsammans.

-          Och om någon kan få mig på bättre humör är det du, så vad vill du göra? Frågade jag.

-          Äta glass! Svarade hon med ett leende på läpparna.


En stund senare, hade vi bytt om och gått ut, det var skönt med den friska luften, den behövdes. Jessica la armen om mig och vi gick lugnt ner för gatan. Det var skönt att hon var här nu, hon behövdes.


-          Vad sa Zayn när du berättade? Frågade Jessica efter en stund.

-          Han sa inte så mycket, men han svimmade i alla fall inte som Leo.

Hon började le stort.

-          Vad är det mellan dig och Leo egentligen? Sa jag sedan.

-          Inget.

-          Ser ut att du blir ganska glad av inget, sa jag.

-          Det skulle bli konstigt, sa hon.

-          Varför det?

-          Äsch, strunt samma, sa hon och ökade takten i hennes steg.

Efter ett tag stannade hon hastigt och tittade med stora ögon på det hon hade framför sig.


-          Jag vill! Utbrast hon och pekade på den stora byggställningen som fanns framför oss.

Hon ställde sig i kö och jag tog hennes saker.  Jag kollade nervöst upp mot henne när hon klättrade på steglen och fick sina fötter fastspända i linan. Jessica hade alltid vart mer framåt än mig, och hade alltid vågat lite mer.


Jag stod länge och tittade på henne när hon stod och pratade med killarna uppe i ställningen. Jag kände det göra ont i magen, antagligen var jag mer nervös än Jessica själv.


Hon ställde sig sedan med ryggen bort från ställningen och hoppade rakt ner. När hon hoppade andades jag hastigt in luft. Precis innan hon nuddade marken lyfte selen upp henne igen och jag kunde höra hennes skratt. Jag skakade på huvudet.


-          Galning, sa jag högt för mig själv.

När Jessica sedan var på sin väg bort mot mig, kände jag det hugga till i magen och jag lutade mig hastigt framåt.


-          Är du okej Naima? Frågade hon.

Det högg till ännu en gång och Jessica blev suddig, innan allting blev svart.


Kapitel 21! ohja ! :D

Hoppas ni hade en riktigt bra jul!
det hade jag ! :D

Det här kan vara det sista kapitlet för i år. men det är inte helt säkert.

Nu ska jag åka till Italien i några dagar, men jag kommer hem på fredag igen! och förhoppningsvis hinner jag skriva ett kapitel då innan jag ska iväg och fira nyår !

längtar faktiskt till nästa kapitel! haha, har maassssor ideer! hellyeah ! :D

ha det bra sålänge ! puusssss !
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 jennifer
skriven :

Glömmer hela tiden bort att det är du som skriver, det är så galet bra!



Tycker så synd om Zayn! Men har en känsla av att det kommer lösa sig!



puss!

2 Anonym
skriven :

as bra meeer!! snälla mer i år!! :D

3 emma
skriven :

Jättebra ! :)

4 M
skriven :

Asbra! Min födelsedag är på fredag så jag skulle bli otroligt glad om du kunnat lägga in ett kapitel då? :)

5 Sofia
skriven :

AWESOME :D Och grattis i förskott till "M" hehe :)

6 Julia
skriven :

Det typ bara får inte vara sista kapitlet för i år! Jätta bra och spännande! :D Hoppas du får det bra i Italien!

7 Alice
skriven :

Aaaaas bra!!!!! Snälla, mer i år! Står inte ut annars!

8 Lollo
skriven :

omg!!! as bra!!!! vill ha meeeer nu!!! :) <3