beautifulsoul

Kapitel 11!

Detta har hänt: 

Jag suckade och himlade lite med ögonen. Aja, tänkte jag. Han kommer nog över det. En halvtimme senare tog planet fart och jag såg hur London blev mindre och mindre…


ZAYN:

När vi kom fram till vårt hotell i Italien var det sent på kvällen. Vi checkade in oss i våra rum, jag Niall och Liam bodde i ett rum och Harry och Louis bodde i ett mittemot. Imorgon hade vi jobb att göra. Vi skulle åka runt till olika ställen och göra intervjuer i radio. Jag gick in i vårt rum och lämnade ifrån mig väskorna och slängde mig i sängen. I ögonvrån såg jag hur Liam och Niall gjorde det samma. Ingen av oss sa något och efter ett tag kände jag hur ögonlocken blev tyngre och tyngre.


Jag vaknade i tron om att det fortfarande var kväll, att jag bara hade somnat till en stund. Men solen sken in genom fönstret och jag insåg att jag hade sovit hela natten. Jag tog en titt på klockan. Den var fem över sju. Jag fick ett ryck och satte mig hastigt upp i sängen. SHIT, tänkte jag. Jag kollade mot Liam och Niall som även de fortfarande låg och sov.


-          Niall! Liam! Sa jag och puttade på dem för att de skulle vakna.

-          Mm, sa Liam tyst och vände sig om för att somna om.

-          Ni måste gå upp! Klockan är redan sju! sa jag högt och tydligt i hopp om att de skulle reagera.

De båda satte sig upp i sängen exakt samtidigt.


-          Seriöst!? Sa Niall med sin irländska dialekt.


De båda hoppade upp ur sängen och vi alla började riva runt i resväskorna. Vi sprang fram och tillbaka som galningar för att hinna göra oss i ordning i tid.


Jag hörde ett någon knacka på dörren och vi alla stannade upp med vad vi höll på med. Liam sprang och öppnade och Harry och Louis kom in i rummet.


-          Vad håller ni på med? Sa Louis samtidigt som han kollade runt i rummet.


Jag stannade upp igen och gjorde samma som honom. Det såg ut som att en bomb hade släppts i rummet, det var saker överallt. Jag log och skrattade lite.


-          Vi vaknade lite sent, sa jag sedan och tog upp en skjorta som jag sedan satte på mig.

-          Vi kan se det, sa Harry.

-          Ni får i alla fall skynda lite, bilen är redan här, sa Louis.

-          Vi jobbar så snabbt vi kan, la Niall till.


Fem minuter senare begav vi oss ut från hotellet och hoppade in i bilen som tog oss till den första radiostationen. Harry var lika glad som vanligt och jag antog att han hade kommit över vad han nu var sur över igår kväll. Vi gjorde våra intervjuer och träffade även lite fans under dagen. Jag blev lika förvånad varje gång vi träffade fans i länder som vi aldrig besökt tidigare.


Runt sex var vi klara med jobbet och vi satt i bilen på väg hem till hotellet igen. Det var knäpptyst i bilen och alla var på gränsen till att somna.


-          Ska vi gå ut ikväll? Sa Louis för att bryta tystnaden.

Alla blickar vändes mot honom.


-          På en tisdag? Sa jag.

-          Ja, de är ju Italien! Det är alltid party här, Sa Louis glatt.


Niall och Harry log och nickade instämmande. Vilket även jag hängde på med att göra. Jag skulle behöva en kul kväll, var länge sen.


-          Varför inte, sa Liam sedan.

-          Prefekt! Sa Harry och Louis i mun på varandra.


En timme efter det var vi framme vid hotellet. Vi bestämde oss för att träffas i lobbyn på hotellet vid nio så vi kunde gå ut och äta innan vi gick ut. Harry och Louis gick in till sig och vi andra till oss.


Jag gick in till badrummet för att göra mig i ordning. Jag tog en dusch och en halvtimme senare stog jag och fixade håret framför spegeln. Utifrån det andra rummet hörde jag hur teven var på och hur Niall försök att lära sig Italienska. Jag log för mig själv, han försökte ju i alla fall tänkte jag.  Jag gick ut i rummet och satte mig i sängen, jag tog en titt på klockan, som hade blivit mycket.


-          Ska vi dra? Sa Liam som finslipade håret.


Både Niall och jag nickade och gick ner till lobbyn där Louis och Harry redan väntade. Vi gick ut från hotellet och gatorna var packade med folk. Vi gick in på en restaurang och åt innan vi gav oss ut igen.


-          PARTY! Skrek Louis och några Italienska tjejer som stod med en flaska i handen började jubla åt honom.


Han skrattade och började vinglade till lite. Fördrinken han hade tagit efter maten började redan påverka honom. Han gick in i Harry och använde honom som stöd.  


-          Vad var det du drack förut Louis? sa Harry och kollade på honom.

Louis ryckte på axlarna och Harry skakade på huvudet.


Vi fortsatte gå längst gatan när vi gick förbi några som dansade runt och mimade till wannabe med spice girls. Vi började genast sjunga med.


-          Yo, I´ll tell I want, what I really really want, började Liam.

-          so tell me what you want what you really really want. Fortsatte Niall.

Vi gick förbi dom och musiken vart svagare och svagare. Och vi alla brast i skratt

-          Tänk att man fortfarande kommer ihåg låten, Liam.


Jag log, friendship never ends ploppade upp i mitt huvud. Jag kollade på de andra, fortfarande med ett stort leende på läpparna, den här kvällen skulle bli helt galet rolig.


Vi kom till slutet av gatan och hittade en krog som vi gick in på. Stället var fullt med folk som dansade omkring och Louis började gå in bland allt folk och vi andra följde efter. Vi kom fram till baren och Louis titta på Liam.


-          Vill du ha något ikväll? Sa han och Liam skakade på huvudet.

-          Alright. Sa Louis och beställde fyra drinkar till oss andra.


Han tog sin drink och gav sig ut på dansgolvet. Niall och Liam följde efter och jag vart ensam kvar vid baren med Harry. Jag började tänka på Naima.


-          Du, sa jag till Harry som kollade på mig.

-          Sa hon något när du gav henne lappen? Fortsatte jag.

-          Nej, inget speciellt. Svarade han.

-          Läste hon högt?

-          Nej, vadådå? Frågade han.

Jag ryckte på axlarna.


-          Vad stod det då? Sa Harry sedan.

-          Inget speciellt, sa jag till honom och kollade bort.

-          Tror du att hon är intresserad? Sa han.

Jag vände mig mot honom igen.


-          Vet inte, kanske.

Nu var det han som kollade bort.

-          Harry?

Han svarade inte utan fortsatte kolla bort.


-          Vadå är du intresserad eller? Sa jag på skoj för att få hans uppmärksamhet.

Nu vände han på huvudet och kollade ner i marken.

-          Seriöst Harry? Sa jag utan att få svar igen.

-          Snälla säg att du skojar, fortsatte jag sedan och kände hur jag blev irriterad, båda för att han ville ha Naima och för att han inte svarade när jag pratade med honom.

-          Vi får väll se vem som får henne, sa han sedan surt.

Jag kollade arg på honom. När Louis kom emellan oss och beställde ännu en drink.


-          Ta det lugnt nu, sa Harry till honom.

Louis ignorerade honom och tog med sig drinken ut och fortsatte dansa. Harry suckade tungt.


-          Harry, hon är ingen leksak, det är inte som att vi kan spela ole dole doff om vem som ska få henne. Sa jag till Harry.

Han kolla på mig och ryckte på axlarna och lyfte på ögonbrynen.


-          Vem fan tror du att du är? Sa jag surt och tog min drink och gick ifrån honom.


En halvtimme senare satt jag på änden av baren och Harry satt på den andra sidan. Jag fick syn på Niall och Liam som satt och pratade med några andra killar vid ett bort längre in i klubben och Louis syntes inte till. Jag suckade tungt och kollade bort mot Harry och kände hur jag blev varm och argare än vad jag redan var. Hon kollade upp på mig och jag kollade snabbt bort. Jag tog några munnar av drinken och himlade med ögonen.


Jag reste mig upp och gick fram till bordet där Liam och Niall satt. Jag nickade mot de andra killarna och kollade sedan mot de niall och Liam.

-          Jag ska dra nu, sa jag.

Det kollade på varandra.

-          Redan? Fråga Liam.

-          Ska ni med eller ska jag gå själv? frågade jag utan att svara på deras fråga.

De reste sig upp.


-          Var är Harry och Louis då? Frågade Niall.

-          Vet inte, svarade jag snabbt.

-          Zayn, är du okej? Frågade Liam sedan.

-          Ja, jag vill bara gå hem.

-          Så inget har hänt?

-          Nej. Svarade jag lika snabbt som jag hade gjort innan och jag började gå mot utgången.


När vi kom till hotellet hoppade jag i säng på en gång. Jag suckade tungt och stängde ögonen.

-          Bråkade du och Harry förut? Sa Liam.

Jag öppnade ögonen igen.


-          Lite, sa jag.

Jag kollade på honom och han skakade på huvudet. Niall var inte i rummet då han var i badrummet.


-          Tänker du berätta vad som har hänt? Frågade Liam och satte sig vid mina fötter i min säng.

Jag kollade på honom och berättade varför jag var arg. Han nickade förstående. Jag han precis berätta klart när Niall kom ut från badrummet och Liam gick tillbaka till sin egen säng. Liam var i alla fall en riktig vän, tänkte jag för mig själv innan mina ögon slogs ihop igen.


HARRY:

Jag kollade mig runt på klubben innan jag kollade på klockan som redan var halv 4. Jag suckade tungt och insåg att Liam och de andra redan hade gått hem. Jag gjorde ett desperat försök att leta reda på Louis. Så småningom hittade jag honom nere på golvet längst in i rummet. Jag förstod att de två drinkarna jag sett honom hämta inte var det enda han hade druckit den kvällen. Jag suckade tungt och gick fram för att hjälpa honom upp.


-          Heeej Harry! Sa han glatt när han fick syn på mig.

-          Hur mycket har du druckit Louis? fråga jag.

Han flinade utan att svara.


Jag tog ut honom från klubben och fick hålla i honom hela vägen hem för att han inte skulle trilla omkull. Han gick och pillade på mina lockar hela vägen tillbaka till hotellet och pratade på mer än vad han brukar göra.  När vi kom fram hade jag slutat lyssna för länge sen. Jag hjälpte honom ut sina kläder och ner i sängen och han somnade på en gång, han kommer inte må bra i morgon. Det är inte jag som kommer åka hem bakis i alla fall, tänkte jag.


LIAM:

 Dagen efter vaknade jag vid nio. Jag väckte Zayn och Niall och vi packade ihop våra saker och lämnade hotellrummet. Nere utanför hotellet stod en bil och väntade på oss. Zayn och Niall hoppade in i bilen och precis då kom Harry och Louis ut från hotellet, de båda höll i varsin kopp kaffe. Louis hade fortfarande morgonfrilla och hade ett par solglasögon på sig. Jag antog att de var kvar ganska länge igår.


När han kom fram till bilen log jag mot honom.

-          Prata inte om det, sa han snabb och hoppade in.


Jag log och skakade på huvudet, hoppade sedan in i bilen och Harry kom sist. Det var en minibuss och Louis satt längst bak. Jag satte mig framför honom och när Harry hoppade in slängde han inte en blick åt Zayns håll.


-          Hade ni kul igår? Frågade Niall och kollade mot Harry och Zayn.

De båda satte in hörlurar i öronen och de satt surt och stirrade ut genom fönstret.


Louis satte sig upp från sin halvliggande ställning, han tog av sig glasögonen och kollade frågande på Zayn och Harry, sedan kollade han på mig. Han gav mig en har jag missat något blick och jag nickade som svar.


Jag berättade för Niall och Louis vad Zayn hade berättat.

-          Då får vi väll fixa det här då, Sa niall och vi kolla osäker på varandra.


ZAYN:

Jag satt och kollade ut genom fönsterrutan, jag var fortfarande arg, utan att höra något visste jag att de andra pratade om vad som hade hänt. Jag kände det på mig.


Jag skulle aldrig förlåta Harry om det skulle bli något med Naima, Aldrig.


uhhh, drama!

vad tyckte ni? :)

Förlåt för denn riktigt kassa uppdateringen!
lovar att det inte ska bli så i veckan!
eftersom mitt förra kapitel var ganska kort, gjorde jag ett lite längre nu ! :D

komentera gäärna :D
xx
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jennifer
skriven :

hehehehhe spännande

2 Anna
skriven :

Fett bra!!!!!

3 Anonym
skriven :

jätte bra vill ha mer ;)

4 Sofia
skriven :

längtar tills nästa kapitel! :)

5 :)
skriven :

jätte braaaa!

6 Lina
skriven :

älskar drama :D

7 Amanda
skriven :

LÄnka kanske? :)

8 Amanda
skriven :

Länka kanske? :) Länkar tillbaks :)

9 emma
skriven :

bra :)

10 Julia Ekedahl
skriven :

Sjukt bra! Men asså den känns som att de bara måste bli Zayn och Naima! Eller?

11 jag
skriven :

ooooh, give me moore!

super bra!

12 Amanda
skriven :

Hej jag har nu länkat dig! :) länka tbx? :D

13 Lovisa
skriven :

Yo tell me what you want, what you really really want

I tell you what I want, what I really really want

Sooo tell me what you want, what you really really want

I tell you what I want, what I really really want



"Ralph, are you almost finnished?

"i finnished before we came in!"



xD