beautifulsoul

Kapitel 31!

Detta har hänt: 

-          Jag kan inte sluta tänka på dig, jag har fortfarande samma känslor som jag hade när du flyttade hit, viskade han tyst i mitt öra.


Jag stelnade till, jag visste inte vad jag skulle säga. Harry ställde sig upp igen och jag mötte hans gröna ögon. Han vände sedan om och jag såg hans ryggtavla försvinna ut från dörröppningen.

Jag suckade tungt och stirrade upp i det vita taket igen…



Det var sent på kvällen när jag fick komma hem. Orsaken av att jag fallit ihop som jag gjorde var en blandning av stress och utmattning. Nu kände jag mig bättre men doktorn hade bett mig att fortfarande ta det lugnt.


När jag kommit hem till lägenheten gick jag in till köket där Leo stod och hängde mot diskbänken.

-          Shit, sa jag högt när jag fick syn på honom.

-          Snyggt va? sa han ironiskt.

Leos öga var inringad av en lila blåtira. När jag tänkte tillbaka på gårdagen mindes jag bara ispåsen, inte att han hade blåtiran.


-          Gör det ont? Frågade jag.

Han ryckte lite lätt på axlarna.

-          Lite, det var ju inget dåligt slag direkt.


Framför mig spelades bilden upp igen. Hur Cody hade kommit fram från ingenstans, höjt handen och slagit till Leo som snabbt hade fallit i golvet.


-          Han är en idiot, sa jag och Leo nickade instämmande.

-          Vem är en idiot? Hörde jag Jaslene säga bakom mig.

-          Vanessas lillasysters pojkvän, började Leo

-          Och min historia partner, fyllde jag i.

-          Han som gav dig den där? Frågade hon och pekade på Leos öga.

-          Precis, sa han och nickade.

Jag kände hur det vibrerade till i fickan och jag pillade upp min mobil.


”kommer du upp?”

 

Jag log stort och lämnade köket och sprang upp till Zayns lägenhet. Jag hörde att teven var på och gick mot vardagsrummet, till min förvåning fick jag syn på både Louis och Harry sitta i soffan bredvid Zayn. Mitt leende försvann snabbt, jag kände mig en aning besviken, jag hade helst velat vara ensam med Zayn.


Jag mötte snabbt Harrys blick, den fick mig att stelna till och jag kollade snabbt bort. Jag satte mig ner bredvid Zayn som tog min hand och lutade sig fram för att kyssa mig, jag kunde inte hjälpa att snegla mot Harry som besviken kollade ner i knät.


-          Vi beställde mat åt dig också, i fall att, sa Louis glatt och nickade mot de små kartongerna som stod på bordet.

Jag sträckte mig efter en av kartongerna samtidigt som Harry gjorde det samma och han råkade lägga sin hand på min. Jag ryckte snabbt bort den och harklade mig lite diskret.


-          Ta den du, sa jag snabbt och sträckte mig efter en annan.

Utan att kolla visste jag att han tittade på mig, jag kunde känna det. Jag öppnade kartongen och lutade mig tillbaka i soffan. Louis och Zayn började då ha en djup diskussion om vilken film vi skulle se. Jag himlade snabbt med ögonen och reste mig upp, valde en film och satte i den i dvd spelaren innan jag gick tillbaka och satte mig i soffan. Louis kollade märkligt på mig.


-          Ni kunde ju inte bestämma er och jag visste vad jag ville se.

Louis skulle precis öppna munnen för att protestera när Harry avbröt honom:

-          Louis, låt henne välja film, du väljer ju alltid.

Jag log stolt och nickade mot Louis som tillslut gav sig.

Efter filmen slutade var klockan halv 11 och Louis reste på sig.

-          Ska vi gå? Frågade han och kollade på Harry som nickade på huvudet.


Han reste sig upp och de båda började långsamt lämna vardagsrummet. Även fast jag inte ville mötte jag Harrys blick när han gick förbi, men den här gången lät jag bli att släppa den. Jag höjde handen lite för att vinka hejdå. När de gått suckade jag tungt, jag kände mig förvirrad, jag visste inte hur jag kände längre.


-          Hur är det?

Jag ryckte till och kollade på Zayn och pressade fram ett leende.

-          Bra, lite trött bara.

-          Stannar du här? Fortsatte han sen.


Jag nickade på huvudet utan att säga något och gick in och la mig i Zayn säng. Efter en stund kom han och kröp ner hos mig. Zayn somnade snabbt efter det, men jag låg länge och stirrade upp i taket. Allt jag kunde tänka på var Harrys gröna ögon. Tillslut kände jag hur jag började slappna av och kopplade bort allt.


Jag vakande morgonen därpå av att ljuset sken stark in i rummet. Zayn låg inte kvar i sängen så jag satte på mig ett par pyjamasbyxor och en morgonrock över bh:n och gick ut i köket.


-          Harry?

Han kollade upp och jag mötte hans ögon igen. Jag stängde igen morgonrocken över brösten och la armarna i kors för att den skulle hålla sig där.

-          Gormorgon! Jag har gjort frukost, sa han och pekade på bordet.

Jag kollade osäkert på honom och sedan på bordet innan jag gick fram till det och satte mig vid bordet.

-          Du är medveten om att du har lagat frukost i Zayns lägenhet, eller hur?

Han nickade och log stort.


-          Jo, det hade vart ganska svårt att missa.

-          Varför har du gjort frukost i Zayns lägenhet?

Han rykte på axlarna.


-          Jag behövde prata med dig.

Han satte sig ner på stolen bredvid mig och kollade mig djupt in i ögonen. Vi satt tysta en lång stund innan han böjde sig framåt, men utan att böja mig undan mötte jag upp hans läppar och kysste honom länge. Vi ställde oss upp och gick ut ur köket, samtidigt som vi fortfarande kysstes. Harrys andning blev mer intensiv när vi närmade oss Zayns sovrum.


Jag kopplade bort allt under tiden. Min morgonrock åkte sakta upp och Harry förflyttade sina händer ner runt min midja. Han öppnade långsamt dörren till sovrummet, men stannade i dörrhålet, slutade kyssa mig och mötte min blick.


-          Jag älskar dig Naima, jag vill att du ska veta det.

Jag drog Harry närmare mig och kysste honom ännu en gång…

 

Jag satte mig hastigt upp i sängen. Regnet piskade hårt mot fönstret. Jag andades tungt och långsamt och jag var alldeles kallsvettig. Zayn vaknade till och vände sig mot mig.


-          Drömde du mardrömar?

Jag ryckte på axlarna.

-          Jag… vet inte riktigt.


Jag la mig ner igen och kröp nära intill Zayn som la en arm runt om mig. jag rös av obehag när jag tänkte på drömmen, men kunde inte hjälpa att undra hur det hade vart om Harry var den som låg bredvid mig nu…  



uh, vad säger ni om det där va?
det vart lite kortare kapitel idag! hoppas det inte gör något!

Kommentera nu fina läsare ! det har ju gått hur bra som helst de senaste kapitlena! :D
Blir galet glad av era fina komentarer, so keep up the good work !

vet inte när nästa del kommer, för här tog alla ideer som jag hade hitills slut, men hoppas ju självklart på att komma fler snaart!

Har du några önskemål om vad som ska hända? :)

minst 10 stycken nurå! puss
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mathilda
skriven :

Uhh vad spännande! Trodde inte först att det var en dröm hon drömde utan att det var verkligt så blev lite paff där asså! :o Tkr inte att hon ska förstöra något mellan henne och zayn och bli tsm med harry istället. Då blir jag besviken :(

Men skit bra kapitel, keep going with that! :D

2 emma
skriven :

riktigt bra ! :)

3 Jennifer
skriven :

Nu tänker jag skriva en bok här! Jag är fett avis på naima, jag skojar inte, jag blir grön! Harrryyy

Okej Jennifer, lugn

Fuck vad ledsen jag blev innan jag fattade att det var en dröm!

Nä det blev ingen bok, kanske mera en novell

4 Emma
skriven :

Omg, vad chockad jag blev när jag läste om henne och Harry O_O Trodde det verkligen hände! Håller med Mathilda, tycker inte hon ska sabba något mellan henne och Zayn.

Sorry att det var länge sedan jag kommentera men har ju pratat med dig om kapitlen i skolan ;)



Bara för att det just var ett tag sen blev det en liten längre kommentar ^^



Fortfarande skitbra skrivet och allt! Längtar tills nästa kapitel :D



5 Anonym
skriven :

OOOMMMG är heeelt förälskad i novellen, fyfan vilket dilemma. de två perfekta killarna!

6 Nora
skriven :

OOhh! Shiit. Trodde det var riktigt först...Haha! ÄLSKAR den här novellen. Ni är sjukt duktiga!!! MEEER!! :) xx

7 ella
skriven :

jättebra!! xx

8 N
skriven :

håller me Mathilda!!

9 lovisa
skriven :

Jag har! Pick me, pick me!



Hehe. Jag tycker att Cody ska bli värsta bundis med Naima!! De ska bli såhär tighta! de tkr ja :P

10 Liza
skriven :

Åhhhh, så jäkla bra! Men tycker fortfarande Naima och Zayn ska hålla ihop. <3

11 lollo
skriven :

satt o höll andan hela tiden!! as bra!!!

12 My Life With Them
skriven :

Ny del ute :D

13 annie
skriven :

hon får inte såra Zayn, det är så jobbigt att läsa sånt + att det blir svårt för Zayn att förlåta, hur kul skulle det va om hans flickvän blev ihop med nån av hans bästa vänner.......... hon kanju somna om och ha glömt drömmen när hon vaknar sen :))))))



eller så skriver du som du vill, för du skriver alltid så bra! jag fattar inte hur du kan säga efter ett kapitel att du inte kom på nåt eller liknande, DU VET INTE HUR BRA DU SKRIVER! :D

14 SANDRA
skriven :

OMFG JAG TYP DOG! SKIIIITBRAAAAAAAAA!!!