beautifulsoul

Kapitel 3!

Detta har hänt: 

Men min blick föll sedan på något annat, uppe i en liten glasbalkon stod Harry och de andra och kollade ner på oss. Jag mötte Harrys blick och han vinkade till mig. James kollade upp på honom och sedan på mig.


- Oh really? Hope you had fun on the bathroom, viskade han surt i mitt öra…

 


Karin Cicilia -

Jag stod stilla och lyssnade på Clarks instruktioner. James hade flyttat sig och stod nu en bit ifrån mig. jag mötte Melodys undrande blick, skakade på huvuvdet och kände hur ilskan växte inom mig.


-          Kylie?

Jag ryckte till och kollade på Coach Clark som hade spärrat ögononen i mig.

-          Are you listnening? Fortsatte hon.

Jag nickade på huvudet och ställde mig upp i en rakare position. Hon kollade tveksamt på mig och fortsatte att gå igenom koreografin.


-          And after that, James will pick Kylie up and do the lift that they have been practiced on, right Kylie?

Jag suckade tungt och nickade på huvudet igen.

-          You don’t speak a lot today, must be the first time.

Jag ryckte på axlarna och kollade på James som hade blicken fokuserad mitt framför honom.


En stund senare satte musiken igång, what makes you beautiful dunkade ut i högtalarna och jag blev genast på mycket bättre humör. Låten närmade sig sedan slutet, jag tog fart och åkte rakt mot James som nu skulle lyfta upp mig i midjan, ett lyft som likande lyftet i filmen Dirty Dancing, en ganska simpelt lyft när man var på den nivå som vi båda befann oss på.


Jag närmade mig honom och kände hans händer ta ett stadigt grepp runt min midja och hur jag snabbt lämnade marken. När jag var uppe sträckte jag ut armarna åt sidorna och sträckte på kroppen. James arm vek sig lite lätt och min vikt la sig på den högra sidan och innan jag visste ordet av det var jag på väg ner mot den hårda isen. Det kändes som att tiden gick i slowmotion, jag hörde flera av de andra dra efter andan. Strax efter det landade jag liggandes på isen, min vänstra armbåge bultade och kylan från isen trängde sig in genom kläderna. Jag höll mig om armen och kollade upp mot de alla som stod och kollade ner på mig, men min blick stannade till sist på James som stod framåtlutad över mig.


Jag såg på honom att det inte var en olycka som nyss hade hänt, jag hade tränat med honom länge nog för att se sådant på honom.


-          You did that on purpose, skrek jag surt och stirrade in i hans ögon.

De som nu hade omringat oss kollade på James i väntan på att han skulle försvara sig.

-          No I didn’t.

-          So how come you suddenly dropped me? We have done this a hundred times.

Han fortsatte kolla ner på mig utan att säga något. Jag reste mig upp och åkte av isen. Tog av mig skridskorna och slängde med ilska ner dem i min väska.


-          Kylie, wait, can we at least talk about it? Jag kollade på Clark som tittade på både mig och James.

-          I think James made it pretty clear that he doesn't have anything to say, sa jag snabbt och hängde väskan över axeln.


Jag vände mot honom och svalde hårt.

-          Did you even think about what you could have done? My arm could have been broken by now.

-          But it’s not, right? Försvarade han sig, lika surt som jag anklagde honom.

-          Is that all you got to say?


Hans ögon smalnade ihop, jag vände mig snabbt om och gick med snabba steg ut från ishallen…


MELODY:

Jag stod chockat kvar på isen, hände det där precis? Jag kollade bort mot James som såg lika oberörd ut som han hade gjort innan han hade tappat Kylie. Jag och Kylie tyckte lika om många saker, men jag hade aldrig kunnat förstå varför hon vart tillsammans med James, visste hade han säker sina charmiga sidor, det var väll bara det att han aldrig visade dem i andra människors närhet.


Jag fnös till av tanken och han kollade upp mot mig.

-          What are you looking at? Frågade han irriterat

-          A jerk… oh wait, I’m sorry, it’s just you.


Vi stod tysta och stirrade på varandra, de andra runt omkring stod spänt och kollade på oss.

-          It was pretty obvious that you did it on purpose, why can’t you just admit it?

-          She was heavy, svarade han okänsligt.


-          Do you even realize that you're talking about your girlfriend? Besides did you ever think you were the one that made her that heavy? Jag la betoningen på det sista ordet, för att få honom att inse att det han nyss sagt något han verkligen borde ångra.


Han kollade tyst på mig en kort stund.

-          What do you mean?

-          I think we all know what you two do late at night.

Han svalde hårt och kollade seriöst på mig. Clark steg nu in emellan oss.


-          I can assure you that she’s not pregnant, sa hon och kollade seriöst på James som nickade. If you two are gonna fight, do it after practice, fortsatte hon.

Jag vart tyst och lyssnade på det som Clark sa, men jag kunde ändå inte sluta tänkta på hur oförskämd James hade vart nyss, Jag visste varför det hade börjat, så jag vände mig mot honom igen.


-          Why can’t you just get the fact that you're not as hot as him? Stop being so jealous all the time!

Han kollade på mig och hans ögon smalnade ihop.


-          Him? Svarade han.

-          Harry.

-          And who is Harry? I don't even know who the guy is.

-          Oh really? I’ll tell you then. He's the guy that can make your girlfriend scream louder by clicking her follow button on twitter than you can in the bedroom.


Ett svagt ljud av “uhh” och ”he just got burned” hördes från de andra. Jag log nöjt och James med armarna i kors, han ögon såg svarta ut, om blickar kunde döda, tänkte jag.  


-          That's enough, both of you get out of here, Clark pekade mot dörren och jag åkte lydigt av isen.

När jag satte mig ner på bänken såg jag Clark lägga handen mot pannan och suckade tungt. Hon kollade ner i sina papper, drog några sträck med pennan och bet sig i läppen, som hon alltid gjorde när hon tänkte.


Hon pekade sedan runt om kring sig på isen och förklarade tydligt hur hon hade ändrat koreografin.

-          We cut out the lift in the end since people around here need to grow up, and when we do the couple part Kylie will be with Marcus and James with Lauren.


Jag nickade när hon kollade på mig, innan jag reste mig upp för att gå.


KYLIE:

Jag klev innanför dörren hemma, tog av mig skorna och slängde jackan på golvet. Jag gick ut i köket, öppnade kylen och tog fram ett glas juice. Mike kom in, han ställde sig i dörröppningen och lutade sig mot dörrkarmen.


-          Home already?

Jag nickade på huvudet i tystnad och tog en klunk ur glaset. Armbågen dunkade fortfarande och man kunde redan se en lila ring runt om kring den.


-          Did you fall? Frågade han oroligt och kom nämre.

-          James ”dropped” me, svarade jag.

-          No way, really?


Jag nickade samtidigt som Mike kände försiktigt på armbågen.

-          Does this hurt? Frågade han och klämde mitt på knölen.

Jag skakade på huvudet.

-          No, not anymore.


Han nickade.

-          Nothing is broken, you can probably be back on the ice tomorrow.

Jag mötte hans blick och nickade, han satte sig sedan vid matbordet och öppnade en tidning. jag log mot hans ryggtavla, ibland uppskattade jag verkligen att ha just Mike som min bror.


Jag tänkte sedan på Harry, att han och de andra imorgon skulle uppträda på tvshowen, Harry är där, James är där… jag log och lyfte på ena ögonbrynet åt min egen tanke.


 James, you can make me fall, but be prepared to fall even harder…



hejHallå! :)

vad tycker ni än så länge om novellen? :)

har några frågor till er!
1. Tycker ni min engelska fungerar bra?
2. tycker ni det är jobbigt när karaktärerna är lite... jag vet inte "bitchiga" mot varandra, eller är det bra? kul?
jag blir så osäker, jag vet inte riktigt vad ni skulle vilja läsa lixom!

försöker iaf göra lite av allt! karaktärerna har såklart en snäll sida också! som ni snart kommer få se mer av, men jag ville få lite fart på novellen, derför blev det lite drama nu! heh.

Använde förresten ett till tjejnamn idag! Lauren som anonym kom på!

och eh.. är det någon av er läsare som åker skridskor på riktigt?
för jag har verkligen INGEN aning om NÅGONTING jag hittar på allt, hah.
lite fantasi är alltid bra!
tänkte bara berätta det ifall någon ba: eh, nej, så kan man faktiskt inte göra.
då vet ni!

gud vad jag skriver mycket onödiga saker!
men jag är klar nu!

kommerntara massor!
minst 10 kommentarer!

puss :*
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

jag tycker det är skitbra och engelskan är oxå bra!! :D

2 jennifer
skriven :

HAHAHAHAHAHA JAG DÖR! HAHA HARRY <3

Sjukt bra lisen! Det funkar super med engelska och drama är bra!

3 Alexandra
skriven :

Allt är toppen :D haha tror jag dog när james blev utägd! Hahahahaa så sant ändå! Haha du är grym tjejen!

4 Melina
skriven :

Sjukt bra!

5 Amanda
skriven :

Engelskan är jättebra och älskar att de är så bitchiga mot varandra! Jag kan verkligen se allt det du skriver framför mig! I JUST LOVE IT!

6 pernilla !
skriven :

GRYYYYMT! din engelska är jätte bra & de är bara kul att de är bitchiga mot varandra ;))

man lever sig verkligen in i novellen, som sagt.. du är grym!

7 Gabbi
skriven :

Asbra!! Tycker det var kul när de är lite bitchiga hahah :D

8 natta
skriven :

Omg super bra älskar det där med Twitter och att dom är lite bitchiga och din engelska är bra :) kan inte vänta tills nästa avsnitt :D

9 Yazmine
skriven :

väldigt bra (:

10 Emma
skriven :

Skit bra Lisa! Älskar dina noveller! :D

11 Julia
skriven :

Asså allting är bara perfect! Du behöver inte vara orolig eller någonting! <3

12 Anonym
skriven :

Jg tycker du gör ett superbra jobb denna novell är sjukt bra, din engelska e bra och det e bara kul när de e bitchiga ;)

13 sofia :D
skriven :

Den dissen, så grym! Haha, burn :D Jättebra!!!